Developed in part with a grant from
the National Science Foundation
Review of 1outlets.com

1outlets.com reviews

2 reviews

2 Reviews From Our Community

All Reviews

jainec
3 reviews
1 helpful vote
1/1/19

August, I ordered an appliance. 1Outlet then stalled & frustrated me in every way for months, including no longer answering the contact ph no they give or replying to voice messages as they say they will, They told me my refund had been initiated maybe six times when it hadn't. Here's a few of many emails:

-email from me to- 1Outlets/Simba customer Support:
Tue, Nov 27, 2018, 9:40 AM
For four months I have waited for a product that never arrived and a refund that I was told would take seven to thirty days a month and a half ago.
If I do not hear from you within the next two days I will be taking this matter to the police as fraud.
Thank you.

-reply from 1Outlets/Simba Customer Support to me-
Rita R., Nov 28, 11:38 AM +08:
Dear Ms./Mr. Janine,

Thank you for contacting us.

I am passing your request to the relevant team to check on your refund and update you that it is correct at the soonest.

Your patience is greatly appreciated.

Thank you,

Rita R.

1Outlets/Simba to me -Miranda W., Dec 8, 9:09 PM +08:
Dear Ms./Mr. JANINE,

Please give me 24-48 (Business) hours to investigate.

I promise to come back to you as soon as possible, without delay.

Thank you.

Miranda W.

-email from 1Outlets/Simba to me: (at this point I still haven't received a refund!):
Dec 12, 12:06 PM

Thank you, JANINE! You have been a gracious customer. Thank you ;)

I am Sorry. We could have done better.

I hope we (our team, or my friends) managed to solve our issue.

May I ask you for help to do a very quick 1-question rating/review, please. It means a lot to me (to all of us).

Some reviewers (without real profile pictures or new accounts) would leave extraordinarily negative or hurtful reviews. (Your kind words or appreciation would really mean a lot. * smile *)

AND:
Charlize Ha., Dec 12, 12:06 PM +08:

JANINE, this Festive Season, we like to thank you and also apologise sincerely for your inconvenience, I had attached herein a humble Promo code.

USD 5 Off your next Purchase (valid till 30/12/2018)
Promo Code: Snowy2018
(It's for you, you must log-in to your account to use)

We pray that you have a fantastic year ahead.

Thank you, JANINE

SO I REPLIED:

Wed, Dec 12, 2018, 6:49 PM

Hi Charlize Ha,

I appreciate your wishes for a fantastic year ahead.

However I am still unsure whether the refund has been forwarded to the appropriate bank account or whether I still need to access the police.

Thank you

I need an immediate reply.

Dec 12, 2018, 11:03 PM

The email you sent at 9.26 pm tonight does not contain any information.

Please do a new compose. I have absolutely had enough of your company messing me around.

Dec 12, 2018, 11:21 PM
I have read reviews, I am ringing police tomorrow morning.

Dec 12, 2018, 11:28 PM
In the real world, your business conduct involves jail time.

(That night I was so annoyed, I also left comments all over their website, which may have made a difference.)

THE REFUND SUDDENLY FOUND IT'S WAY TO MY BANK ACCOUNT THE NEXT DAY, WITH A PH CALL FROM A VERY EXCITED REPRESENTATIVE SAYING TO LOOK, THE REFUND IS THERE.

I believe 1Outlets/Simba has become a big money taking ring.

LOL The comments I left on their website that night are the last three I've just seen at the bottom in customer questions and answers.

Customer Questions & Answers

Question: Does jail time bother you?
Answer:
No answers yet. Answer this question Respond as company

Question: I am wondering how you think being so dishonest will bring you happiness
Answer:
No answers yet. Answer this question Respond as company
.

Question: I would like to know how you feel about the fact I am ringing the police in the morning and any one else I need to.
Answer:
No answers yet. Answer this question Respond as company

They must still be pondering it lol

ahmads35
1 review
1 helpful vote
9/12/18

I believe this company either fake or thief.
Order #000019318
Visa/Mastercard/Google/IE etc should investigate this company.
Almost 2 months after order, item or refund still not receive. 1st they said merchant cannot supply, then they email asked for top up usd25 to buy from other seller or refund. Agreed for top up but still no progress. Then they said this seller also no update and they asked whether to buy from alternative seller or refund.
Agreed for refund but after that they no longer response the email.
Until now still no refund. Almost 2 months past.
Pls avoid this company. Later will regret.
No rating from me actually.

Response from Service D., 1outlets.com Representative
Dear Mr Ahmad,

We are exceedingly sorry for causing you so much and tremendous distress.

Yes, I had checked our records and confirmed that (Yes) what you cited is correct.

Thank you for your Order xxxx318.

I am Sorry.

We attempted to ship your order 2 days after you place your order, but we couldn't process the Hygroscopic agent via the carrier.

We had cancelled your Order and refunded about 14 weeks ago.

We had emailed a transactional log and id to you to show to your bank.

Please do not hesitate to let us know if any more we can help.

Thank You, Sir.

https://1outlets.com/contact-us/
https://1outlets.com/1outlets-reviews/

Customer Questions & Answers

Questions? Get answers from the 1outlets.com staff and other customers.
Note: this is not for reviews - click here to write a review
Get notified about new answers to your questions.
Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

Did You Find This Page Useful?

Sites You Might Also Like

×
Have a question about
1outlets.com?
Post Review