Developed in part with a grant from
the National Science Foundation

Pro:Direct Soccer reviews

133 reviews
Torre House, Shaldon Road
Newton Abbot, Devon TQ12 4PQ, United Kingdom
Tel: +44(0)8714232020
customerservices@prodirectsport.com

133 Reviews From Our Community

Service
10
Value
10
Shipping
10
Returns
6
Quality
9

All Reviews

danb501
1 review
1 helpful vote
1/28/19

Ok so do NOT rely on Prodirect Soccer to forfil pre-orders as they are an inept company run by staff who have no customer service training what so ever!!??

I pre-ordered the Limited edition adidas Copa70 boots well in advance and received the order No, after check online @PDS that the boots were available to purchase in the size that I wanted the order I had placed would be honoured HOW WRONG I WAS!!

Several days after I should have received the order NOTHING no boots no email NOTHING!!

I sent a request asking what had happened and where my order was and thus is the reply I got

Dear Sir/Madam,



Order: 1302xxxx

Thank you for your email. I have taken a look into your order, and upon checking with our warehouse, have unfortunately had to cancel your order due to the unavailability in stock. With regards to the refund, please allow 3-5 working days for the funds to return to your account depending on your bank if you are a UK customer. If you are an international customer, please allow 7-14 working days for the funds to return to your account, depending on your bank.



I apologise for the inconvenience and confusion caused, and that you were not informed of this earlier.

If you have any further queries, please feel free to contact us on the below telephone number or reply to this email.

Best Regards,

Alexandra



Customer Services

Simple NOT GOOD ENOUGH is what this is!!??

Had I know that there was insufficient stock I would have purchased them direct from adidas or a multitude of alternative sources!?

I am a collector of all the Limited edition adidas Copa Mundials and now because of complete ineptitude I no longer have the chance to own a pair unless I pay overpriced eBay prices!?

I asked PDS how they would like rectify their error and did NOTHING and offered free postage on my next order which NEVER be placed any way!??

Do NOT

Rely on PDS to honour orders!!

Do the sensible thing and go DIRECT to adidas, Nike, Puma or whoever the manufacturer is or to a 3rd party suppiler who will give you the basic level of customer service the is simply NOT given by any member of the PDS team.

Today I called again unfortunately the person I spike to was untrained in how to speak to a customer and even when she went off to speak to a manager was unable to provide a solution to the error PDS had caused simply DISGUSTING!!??

Please save you time and money and

GO DIRECT TO THE MANUFACTURER!!

simong74
1 review
0 helpful votes
1/24/19

please be careful ordering from this company ,if you have a problem or faulty goods its impossible to get your money back

markh765
1 review
0 helpful votes
1/9/19

DO NOT USE!! Ordered 2 items which both said were in stock and ready for dispatch. 1 item delivered and 1 item missing. Phoned to ask where it was to be informed they're not in stock, haven't been in stock for a while and likely be a couple of weeks before they come in stock, (Not good when it was meant to be an xmas present!) Item that was delivered, was too small (Not their fault but the make of tog was very narrow). Here comes the disaster, you got to send back and wait for the money to hit your bank. After 9 days of waiting, I decided to phone them, the gentleman on the phone said the money was sent back to my account 3 days prior and should be in the account within 24hrs. I waited 48hrs and decided to ring them back as the refund hadn't hit my bank. I was then told that they hadn't processed the refund!! This after their customer service advisor had told me they had, they wouldn't do a same day transfer and I had to wait another 3 - 5 days. Yes, i'm still waiting.. DO NOT USE, liars and imcompetent

kelvinh26
1 review
0 helpful votes
1/7/19

It says expected delivery date on jan 03. I understand its new year and there might be holidays and stuff. But i have sent them email regarding my order have not even dispatched yet . Within a week now...i still haven't got any replies from anybody, and i have to pay extra for an express delivery as well.

chrish871
1 review
0 helpful votes
1/1/19

Not sure why here is so many negative reviews however I recently purchased a pair of football boots and they came within two days. unfortunately they were too small. I sent them back and asked for the next size up. They contacted me within a day too say they did not have that size so they refunded me and sent me a code for free delivery on my next order. Good site and they were good for me.

shaqd
1 review
1 helpful vote
12/17/18

They charge your credit card and they send you an email saying that bank return the payment because billing and shipping address is the same.
And they keep your money and they are telling you you can get your money back in 10 days. That's scamming people. When I talk to the bank, bank said everything went well your shipping and billing addresses are the same..

jonnys23
1 review
0 helpful votes
12/13/18

This used to be a decent company who I have used for a number of years. Lately though nothing seems to arrive on time, they don't answer their phones and they don't reply to emails. A couple of weeks ago I returned some expensive football boots as they were too small, now they are saying they don't have them but aren't being helpful at all - ie. no response to emails etc.
So if everything goes well then ProDirect are probably still ok to use, but good luck if you have a problem.

santiagob31
1 review
0 helpful votes
12/13/18

I ordered two rugby boots. Only one was dispatched, I promptly raisec the issue to the customer service team of pro direct rugby (I think that "AMATEUR DIRECT RUGBY" would be a more suitable name for the company as these people are very unprofessional for the reasons I will describe in this review!).

After immediatedly raising the issue to the customer service team via e-mail and getting a blurry 1st reply (as apparently the customer representative in question couldn't even handle a copy/paste and pasted the same item twice!),and having clarified this first misunderstanding, I was told the item that was yet to be dispatched was going to be dispatched shortly and that I was going to get an e-mail when the boots were indeed dispatched.
Of course and as you can imagine this never happenned. A week went by and I sent another e-mail. Again, they did not reply, and so I sent another. And then, someone replied referring to the item that was indeed dispatched but not to the other one that wasn't dispatched (imagine for a second if my order would have had more than two items!... I can only imagine them saying "mate, this is harder than quantum physics!"). I sent another e-mail, and then another, and another, I sent them messages through their Facebook Official webpage, I tried and called them via skype (as I'm located in Australia) to number provided, I sent them another e-mail (this time providing my mobile number and asking if I could pls get contacted by anyone in their customer service team), and another one, and so on. They never replied. I had to come to this webpage to get a reply, and so I did, and I got contacted by poor "Jai" (you can reach him/her at TPReviews@prodirectsport.net), who I'm sure and judging by the recent significant amount of negative reviews "pro" direct rugby has been getting, has apologized in the last couple of days more than he/she'll ever apologize in the rest of his/her life!. And so, "Jai" apologizes and explains he/she has contacted their warehouse team to investigate the state of my order. I then ask to escalate this issue, as I need to get the boots (which were a christmas present for one of my children) before a certain date, as I'd be flying home for christmas (from Australia). This is when "Sharon" (whom you can reach at resolutions@prodirectsport.com -I SUGGEST YOU ESCALATE ANY ISSUE YOU HAVE RIGHT AWAY, as, again, the customer service team is very incompetent -for lack of a more politically correct word-) jumps in. This is when the old saying "a fish rots from the head down" starts making sense in this whole hassle. "Sharon" doesn't do absolutely anything but only apologizes and assures me poor old "Jai" is doing his/her best to get my order on track (note that by then, I've already sent more than half a dozen e-mails to try and get a reply from anyone, facebooks msgs, etc). To which I reply explaning my situation and thus I needed a response urgently. To which "Sharon", apologizes once again assures me her subordinate is doing his/her best to get the order status (at this stage I started to suspect that "Sharon" was an automated e-mail response, but a bot would probably have better writing skills and so I concluded Sharon was indeed a person in a managerial role).

Next day, again, an e-mail to poor "Jai" asking for an update on the situation of my order. And so, and once again, "Jai" had to apologize and confirmed what I suspected from a very beginning. THE ITEM IN QUESTION WASN'T IN STOCK. In Jai's own words
"They have explained that unfortunately the item that you ordered encountered a problem when our team went to pick the item from our shelves. Our system showed that there was sufficient items left in stock, however when we went to pick the item for you it was found out that this figure was incorrect. As result your order was stuck in an erroneous state.
Therefore, I can confirm that we do not have the product in stock and we are unable to send the item out to you.
Again, I'm incredibly sorry for the inconvenience that this has caused and the time that this has taken, and have arranged for the item to be cancelled from your order and for the funds captured for the item to be refunded back to you - as you have used an international card this can take 10-15 working days to clear however it is usually quicker.
In addition to this I will also be actioning a refund of the full delivery costs paid for your order to your card - again this can take between 10-15 working days to clear and I will keep an eye on both of these refunds to ensure that they are successful.
Once again I offer my sincerest apologies for the confusion and inconvenience that this has caused."
Note how Jai is constantly apologizing and had to unilaterally make the decision of my refund (not giving any other option) -WHICH I HONESTLY DON'T KNOW IF I'LL GET!... WILL I GET MY REFUND, "PRO" DIRECT RUGBY!?...-, which if it happens it will take 10 to 15 working days.
And so I ask "if the warehouse team was aware there was no stock, why didn't I get notified promptly?" but then again if "Sharon", who is a manager, doesn't care about the company's customers, why would the little guy in the warehouse care???... IF A MANAGER DOESN'T LOOK AFTER THE COMPANY BUSINESS, WHY WOULD HIS/HER SUBORDINATES WOULD!?... "THE FISH ROTS FROM THE HEAD DOWN"....

IT'S CLEAR TO ME THAT PRO DIRECT RUGBY IS A SCAM, THEY TAKE ORDERS WHEN THEY LACK OF STOCK AND THEN THEY HOLD THE MONEY FOR A SIGNIFICANT PERIOD OF TIME. THIS IS A SCAM.

I replied to Jai's last e-mail asking for a compensation and , because this whole thing was a huge hassle (and it will be from you if you buy from them!), I do not think that a refund of my money that I've paid for the item + the delivery cost was enough and it's not, my definition, a compensation (again, this is my money -which they are still pending to pay me back).
"Sharon" then replies of course, apologizing, and then tells me:
"I am highly confident as a senior manager that Jai has done everything to appease this complaint and has done everything we would offer for this situation we would not offer further compensation for this issue at this time. Please do be assured that your complaint has not been hidden and we have conversed to our management team and we have all agreed that jai has offered what we as managers would offer at this time for the item not being able to be fulfilled.".
Note the grammatical errors that "Sharon" makes in her e-mail (which not only confirmed she's indeed a person and not a bot but also made me read her response a couple of times as it was hard to understand what she was trying to say).
And so, as you can also note, the whole management team has agreed that a refund for an item that was not dispatched and that it took them more than 20 days to confirm there wasn't any stock (not to mention the amount of my e-mails I've sent/ time I've spent trying to get an status of my order from them), plus the 15 working days (3 weeks) that it could take for me to get my money back, is indeed "compensatory" enough. This is customer abuse and if provided with a UK's ombudsman contact details, I would not hesitate to report, but, for now, I'll stick to this review.
If any manager other than "Sharon" reads this e-mail -as "Sharon" has shown no interest in this company's ex customer-, I would gladly discuss this whole incident with him/her. But I honestly don't think this is going to happen, because "the fish rots from the head down.".

Thanks for waisting my time, "pro direct rugby".

So, again, AVOID THIS RESELLER IF YOU WANT PROFESSIONALISM AND COMPETENCE. INSTEAD, GO TO OTHER RESELLERS LIKE LOVELL RUGBY.

peterp328
1 review
0 helpful votes
12/7/18

If you have no problems the company is fine. However we had to return a pair of boots which were faulty. Exchange boots were ordered but the postage for the faulty boots was never paid back in spite of their terms and conditions saying it would be.
Another time boots were ordered by next day special delivery, they didn't turn up for 3 days. Requests for return of the extra postage paid were ignored. Customer service either don't reply to emails or tell lies on the telephone as to what is happening.
Unless you are completely sure about what you want to order then do not do it and go somewhere else.

georges507
1 review
0 helpful votes
11/30/18

People leaving reviews with five stars must be very lucky or they work for the company. I have had nothing but a nightmare from start to finish will definitely not use or refer this company to any friends or family be warned NIGHTMARE COMPANY!!!

donnah358
1 review
0 helpful votes
11/10/18

Disgusting after sales policy.....actually clearly don't have an after sales policy. I wish I had looked at reviews before spending more of my hard earned cash on this shocking excuse for a 'COMPANY'. They took 3 weeks to respond to my email complaining of the quality of my sons £175 boots. Eventually told me to return them at my own expense, then 2 weeks later I receive the same faulty boots with no explanation! I have spent hundreds of pounds with Pro direct but they wont get another penny from me....shocking!

scotts670
1 review
0 helpful votes
10/23/18

My son put his new shoes on to see if they fit, walked around the house for a second, and noticed they were too big. I returned the shoes and was sent a notice saying they would not replace them...due to them showing wear on the bottoms. My son walked around my clean floor and never outside. I advise everyone not to try their shoes on and walk around in them.....try a better company with a decent return policy that takes care of it customers!!!

nicholasa65
1 review
0 helpful votes
10/23/18

I don't lnow to start, this company is a scam, Sham, diabolical service and giving one star is well if there was a zero then wouldn't even give that. I ordered boots last week which should
Arrive Saturday and nothing. So I rang them Saturdays to find out boots not in stock, they took 85.95. Then told me it's a pending transaction and will be refunded and I had to pay again for a second pair which will arrive Tuesday and today I have rang again and they said these ones are not in stock and was a system error.
They said they will ring wearhouses and check and then found out there was a pair reserved which they sent to someone else by accident. So they then told me I have to pay again for another pair and choose another different pair. Bear in mind there are for a 7 year old. So far I have paid 2 x £85.95 and now there asking me to pay again which I carnt do.
I have been on hold 40 mins while they try and find a way to sort this and have spoke to 4 people this morning who have all said different things. I have refused to pay another 85.95 and now we are at an point where they can not do Anything and can not guarantee another set of boots will arrive by the end of the week. This is the worst most disappointing service I have ever received and they are saying they don't know what to do.
They just have to post the boots and send them out it can't be that hard.
Update someone came back to me and said that the wearhouss don't stocks the boots what are showing in stock, they just have to show that boots are in stock so they don't look empty on the website and apologies and they don't guarantee any delivery.
I dread anyone who orders anything from these for Christmas, it won't go down well and if you type in
the name of the company.
Now they came back again and said they mixed up as Orfer and they may turn up Thursday and if they don't ring back up and then I can ask for a refund or another pair.
This is getting worse and I am still on hold. I asked for a manager to be told no and I could wait up to an hour for a response, and they I got told I can email someone to make a complaint and get help and that he has to go off the phone as he has other customers to deal with on the phone.
And now I am back on hold again, I can not get a refund I can not get an exchange and I can not get an answer and not even a guaranteed date for the product coming and now I am getting told to email in to them to.

pedisosf
1 review
0 helpful votes
10/22/18

No idea why there are so many negative reviews? I got my shoes shipped to me in a week and they are the real deal! Can recommend!

giovannif18
1 review
1 helpful vote
10/7/18

I bought a soccer shirt. Even if Italian the son of one of our friends loves Tottenham spurs. Then I buy their shirt for his birthday (not easy to find it in Italy). I paid it via Paypal. A day later I have received an email from them telling me that if I would not provide them additional documentation they would have cancelled the order. Now...I paid for the shirt via Paypal: I bought everything from everywhere using their services. It is the first time it happens. My feeling is that they are not that professional.

kimb484
1 review
0 helpful votes
10/5/18

Ordered football boots for my son with premium delivery, a week later no boots showing up even after an email to ask what had happened, no reply to email, called them said they would send out and refund shipping, nearly a week later no boots and no refund for shipping, called again same thing....they don't know what's happened....I have asked for a refund, but I have a horrible feeling they are in trouble and we will never see the boots or the £70 again. Avoid please!

jaafarm1
1 review
1 helpful vote
9/21/18

Pro direct sport sent me incorrect shoe size trainer for my son and also wrong model.asked for refund and had been told to pay for postage initially then will be refunded. Waiting over 3 weeks with numerous phone calls they have refunded part of the money .I will not buy from them again and its disgusting that they can keep my money for sending faulty item to customers. Shame on you
Jaafar Musa

ninag44
1 review
0 helpful votes
9/19/18

Ordered & paid for some boots in August. They cancelled my order without informing me & have STILL GOT MY MONEY! I've called 4 times & each time (after being on hold for half an hour) am told the refund will be "transferred today". 3 weeks later: STILL NO REFUND. I suspect they are in financial difficulty.

imranr15
1 review
0 helpful votes
9/15/18

Ordered a Man City shirt for my son on a Monday with next day delivery, so he could wear it to a home game. Was away with work for a week and came back Saturday morning to find it still hadn't arrived. They had e-mailed on Friday night to say it was a payment error or some other kind of technical glitch. Avoid, avoid, avoid!

Tip for consumers: Order elsewhere. You'd probably receive a better service from Sports Direct and that's bloody saying something!!

philr90
1 review
1 helpful vote
9/7/18

It is clearly evident that this company have grown too big too fast. Cant deliver Saturday anymore, no customer care, broken promises of managers calling back. Took my payment, refused to ship goods unless I sent copy of bank statement???? GDPR. Unable to speak to their dept whom handles this. I've used this company for years but it is sadly time to go elsewhere - will be using Nike.com direct from now on. Professional, trustworthy, and have an infrastructure to cope with volumes of sales

vikkic3
1 review
3 helpful votes
9/7/18

ABSOLUTELY SHOCKINGLY BAD. LIARS . TAKE YOUR MONEY BUT DONT HAVE THE GOODS. DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY.

dans469
1 review
1 helpful vote
9/7/18

Been waiting 3 weeks for a pair of boots. After phoning them twice and waiting 20 minutes, I have been told it will be another week. Even though I paid extra for next day delivery. Still not received anything. Would not go near this company again. Ludicrous.

owenm62
1 review
0 helpful votes
9/5/18

Brutal company. Ordered boots over a week ago and had to write to them to ask about my order. I found out that after placing the order and paying for the boots, they hadn't them in stock and won't be again even after taking my payment? Won't be ordering from here again! 10 working days to refund me as well...

gavinn5
1 review
0 helpful votes
8/26/18

Hi there
This wld probably be the last time i am sending a message to you guys. I placed an order for a pair of Pantofola soccer boots online on 19 Aug 2018 Sunday and got an email from Pro Direct that the item had been despatched. However, I have not had any response from Pro Direct despite sending several emails and calling your customer service hotline multiple times regarding the whereabouts of my goods. Worst of all, I have not received my goods till date, not even a tracking number. All the website has been showing since 19 Aug was that "Carriage to be confirmed". It was indeed appalling that a big company like yours have such poor or zero response despite your good effort in marketing sports porducts online. It is very costly to call UK from Singapore and I was put on hold for nearly 15min every time I called and no one bothered to pick up the phone. It has never been like this several years ago when I ordered 2 pairs of shoes and it arrived promptly without having to chase PDS for it.
I am very disappointed and sorry to say that if I don't hear from you guys within the next 24hrs, I wld proceed to lodge complaint to the Ombudsman association.
Thank you to treat this complaint seriously from a returning customer who valued your good service and wld expect consistency in your service level.
Look forward to hear from you soon.

Regards
Gavin

darrenp43
1 review
0 helpful votes
8/24/18

They used to be a great company however some bright spark upgraded their website to joke status
Avoid, you will spend loads of time selecting what you want from "what is available" to find it is not available or will never be dispatched
RIP

Customer Questions & Answers

Helpful answer 1
Vote
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

NOT in the US. Only the UK site has accurate information.

By Richard C.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

i have used this site for over 3 years now , and made around 20 orders or so. Very Safe

By Andre F.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

This site is a scam.. I just ordered 13 soccer balls, they sent me 3 defective balls... I am not able to either return or call them... I've sent many emails and no response yet. Please stay away

By Lawrence P.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

They're going to take their sweet time they are the worst to ever buy with

By Moe R.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

The order confirmation takes about 1 day and the shipping confirmation takes about 2-4 days

By Damilola O.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

Did they send you an email with the tracking number and where do you live

By Damilola O.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

I'm guessing you ordered them on november the 29th and it depends on what kind of shipping you chose at checkout

By Damilola O.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

I gave and erased up the order...sorry

By Gustavo D.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

This happened to me as well. I simply sent them an email indicating the address, the one I listed as shipping, was the same as my billing address. The address fields call for a House Name, which we don't have in the States, and that seems to be the holdup for transactions from the States to the UK site as there is no house name for us. The UK site won't allow you to continue without entering something in that field and when you do, it doesn't match the address with the credit card company. A simple email explaining such to Pro Direct clears it immediately.

By Richard C.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

The UK site ships to the UK and US. Not sure about the US site as I had the WORST experience with them. The UK site is prompt, professional and reliable.

By Richard C.
Questions? Get answers from the Pro:Direct Soccer staff and other customers.
Note: this is not for reviews - click here to write a review
Get notified about new answers to your questions.
Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

Did You Find This Page Useful?

8 Photos for Pro:Direct Soccer

From reviewers

Sites You Might Also Like

×
Have a question about
Pro:Direct Soccer?
Post Review