Developed in part with a grant from
the National Science Foundation
Review of YoungLiving

YoungLiving reviews

Is this your business?
23 reviews
3125 Executive Parkway
Lehi, UT 84043, US
Tel: +1 855-429-2616
jkaneko@youngliving.com

23 Reviews From Our Community

Service
3
Value
3
Shipping
3
Returns
3
Quality
3

All Reviews

hollieb27
1 review
0 helpful votes
9/30/19

I bought the wrong oil, so I had two orders. I asked by e-mail to cancel my first order. They said yes. Then all of a sudden, I had two orders shipped. I called in to ask why they were both shipped, and they had NO idea about the e-mail I had documented with my cancellation request. They refused to make it right, charged me for both orders, and lost a customer in the process. I'll gladly shop elsewhere for my products that will take care of a long time customer better than this!!!

moniqued39
1 review
0 helpful votes
7/20/19

Never received $200 credit for return product, terrible customer service. I'm filing a complaint with the BBB and also other agencies. Paid $20 to return product shipped through memberships not explained fully. Do not have post office receipt, however, post office said they had to receive or I would have gotten the box back. RA# clearly marked on package. Out $200! They cannot look for box shipped from me, my name and location or RA#.

oill
1 review
1 helpful vote
7/12/19

Owns Farms for 35 yearsWe had a retail store in New York and we stocked 16 to 18 companies. We noticed many of the doctors coming from Winthrop Hospital only using the Young Living so one day we asked why would they purchased that with the others were so much less money and they told us to contact all of the companies and ask them where they get their products and how they test their products and how long they've been in business So that is what we did Only two companies would give us all the information on the phone And we were only allowed to visit to corporate offices one of them being Young Living and the other being doTERRA Youngliving owned farms for over 26 years and doTERRA was for only 4 years. We were told by doTERRA that they absolutely dilute the Oil's that they don't need to be pure To be effective And that they don't need to own farms because they had Parker Farms But we mention to them you have no idea I have a partner farms soil is being treated before you partnered with them So we decided to go with Young Living because we know the seed to seal difference is major We also did not like how they were talking about Young Living at doTERRA Youngliving had nothing negative to say about anybody and we liked that they just stayed on the positive side So now are only use Young Living at all of our dental offices And we decided to sell the store And just focus on building the business online and through private doctor offices of our colleagues. We saw a major difference with dementia Parkinson's and Alzheimer's patients When we used to Young living before doing dental treatment

curtiss148
1 review
2 helpful votes
4/8/19

I bought a Young Living diffuser and oil set for my wife for Christmas for $170. She set it up immediately and 8 days later it was leaking water all over her nightstand so I took it back to the consultant I purchased if from. Its now over 3 months later and I still have not received a new one.
In the meantime I have purchased 3 different off brand diffusers from other stores for a total of $85 and they all work flawlessly. Now I'm being told that new parts for our Young Living diffuser will be in soon and I should have it back in no time.
My wife and I have made numerous calls to the Young Living customer service number with every call ending with the same answer - This needs to be handled with the person you purchased it from! There is no other way to get this taken care of.
Our Young Living diffuser is cheaply made , over priced , and broken. So its basically useless. The Young Living costumer service operators have no helpful answers and are for the most part useless. And the Young Living consultants are nice people who do a great job unless there is a problem and then they become as useless as the operators and their products.

drewb57
1 review
3 helpful votes
4/5/19

So here's my story guys my future wife loves the oils her and her mom use them all day everyday and I tbink they are actually helpful I have had some injuries in the past since I played sports in high school and by me useing the cool azul I feel great . I also use the thieves toothpaste , and there bears oil all with perfect outcomes but my issue is more of a personal matter . My girlfriend is so fixated with these products she doesn't understand how it affects others , she wants to educate every one and every person about how some things people use aren't the best for you and how only young living is safe . The oils give me some time of reacting at times specifically the thieves cleaner or if she difusses any oil I get a sore throat as well as a stuffy nose . I just want people to understand that it's hard to be in a relationship with someone whoes so passionate about a oil and a company that it affects your relationship. I think young Living needs to know that ropeing people in to a better lifestyle is only possible with a mindset if I wanna eat twinkies and drink beer then I will but if I want to have carrots and water I also will the company means well but the get people in and it changes them overall still tbink there products are pretty good and probably the best oils out there

susana405
1 review
3 helpful votes
2/28/19

Newbie here. Got my starter kit in January. February, placed my first ER order. Little did I know that the previous month's order had to be removed or it would auto ship. On 2/20 I received notification that my starter kit had shipped. What? I didnt order a starter kit! Called Young Living immediately to stop the shipment. I was told NO, cannot be stopped. I was given an RMA # to return the package. I get my delivery notices through FedEx. I got the tracking # so I could watch for it. On February 26th, my package shipped from Young Living in Utah, a full week after my request for assistance to STOP/CANCEL the "order" that I already had from January, my initial starter kit. And WHY did it take a full week to ship? Because it was OUT OF STOCK! But it couldn't be stopped because it shipped on February 19th is what I was told! YOUNG LIVING LIES! So I await my package that I did not want and will somehow find the time to get it shipped back and I will PAY for the shipping! And what do I get for my hassle? ZERO! This company sucks when it comes to customer care!

jpd13
1 review
4 helpful votes
12/19/18

This basic kit clearly states that actual samples should be in package (15mL) and they were not. The company said that they are add on's but that is not what the heavy card stock package indicates. I received the item as a gift, so I can't go back to the giver and tell her what a junky gift this was. If this is any indication of how the company does business, then stay far away!!!

kassandrab2
1 review
1 helpful vote
12/18/18

I have had chemical burns/allergic reactions to people putting a drop of Young Living essential oils onto them self near me.
I feel like si have a bad sunburn for 3 days and I am red. Even my eye burns.

deannav12
1 review
4 helpful votes
11/1/18

I may not be a big volume member, but I have been a consistent member since 2015. I needed to place an order and wanted to use my reward points. Imagine my surprise when I couldn't use my points because my last order (which was just processed) was $4 shy of the minimum because the company had one of my products out of stock. This was not due to my doing. So now I have to either spend MORE money by moving up this month's order or I have to wait until the end of this month.

I don't mind having rules you need them to effectively run a company. When the rules become so stringent that you throw customer service out the window, that is a problem. It is a shame. The oils are great but the company has lost it's view of what customer service means.
Sincerely

Deanna Valenzuela

emap8
4 reviews
2 helpful votes
10/22/18

It is a wonderful company that cares about human body and nature. If you are into healthy living and things good for your body you should definitely check Young Living website and purchase some goods! Their products are 100% natural and does miracles to your health. Try them out and let the products speak themselves.

wendyl71
3 reviews
6 helpful votes
9/18/18

I have been trying to deal with customer service for 3 weeks to return a defective diffuser which was $260. All diffusers are sold as a kit for first purchase. They only offer replacements. I get a different story from each rep I speak with. I can no longer trust this company due to the awful customer service and would never represent any sales to have customers deal with their terrible customer service.

Tip for consumers: Avoid this company

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
pamc114
1 review
5 helpful votes
6/6/18

I ordered a few oils on May 24th. It is now June 6th, and the tracking provided still shows it not even delivered over to the USPS. It has been stuck in Indiana for a week, no movement at all. Evidently, still with their "shipping partner".. USPS isn't even in possession of the package yet.

judym167
1 review
5 helpful votes
5/2/18

"Thank you for contacting Live Help. Please have your member number and PIN ready. A representative will be with you shortly."

Please wait for the next available operator.
[Jaxen D] Hello, judy. Thank you for contacting Young Living's Live Help. My name is Jaxen D.
If you have not yet provided your member number and PIN, please do so. Otherwise, we will be happy to assist you once we are connected.

[judy] I was just disconnected and now I am ready to report your company for theft.
[judy] I made a return and am being told the item was not returned and your chat people disconnect
[judy]
"Thank you for contacting Live Help. Please have your member number and PIN ready. A representative will be with you shortly."

Please wait for the next available operator.
[Vahan O] Hello, judy. Thank you for contacting Young Living's Live Help. My name is Vahan O.
If you have not yet provided your member number and PIN, please do so. Otherwise, we will be happy to assist you once we are connected.

[judy] I need assistance
[Vahan O] Sure thing, what seems to be the problem?
[judy] I made a return for which I received authorization and yet now I see not everythign was refunded
[judy] So it was stolen?
[judy] I returned merchandise and it was stolen
[judy] ?
[Vahan O] Let me see what is going on with that return. Do you have your Member Number and PIN?
[judy] How does one return items in one box and not everything gets credited
[judy] ?
[judy] I received no correspondence so it was stolen?
[judy] Member Number: 1182212
[judy]
[judy] pin
[Vahan O] I see that the money was put back on the card ending in on the 20th of February. You should have had that money for several months now.
[judy] What amount do you see credited and what are the dates, because I do not see it all showing
[Vahan O] The only items that were in the box when it was returned was the Thieves Fruit and Veggie Spray, the TummyGize, and the Super Cal.
The operator has
[judy] Attached above the chat that was disconnect from me as I was typing.
[judy] As y ou can see the original authorization included the DEFECTIVE diffuser which was IN THE BOX
[Jaxen D] I am so sorry to hear there has been disconnections. I am looking in to the situation right now. While I am looking in to this, how has your day been?
[judy] THank you I will wait.
[judy] I packed the box, shipped the box, paid for the box, have receipt for the box from the postal service because the living company would not pay to return it. I had to pay to return it myself. A box with small items would NOT have weighed nor cost the amount I paid for postal service. So I am back to being stolen from the Living company
[judy] And how does a chat agent just disconnect when the customer is typing. ?
[Jaxen D] Thank you for your patience. I am still looking to what I can do. Please do not disconnect.
[Jaxen D] I am sorry to hear an agent disconnected, there could have been an issue with the system. I hope I will be able to help you today.
[judy] yes I am waiting
[Jaxen D] Just to understand. You sent back an order to get refunded and you believe you did not receive the correct back?
[judy] I did not receive a full refund correct
[judy] living company credited for three items. And did not include the diffuser that was broken that was returned that I had to pay to ship and pay to return and is now stolen
[judy] I paid postal service 25.25 to return all of these items
[Jaxen D] Okay, I understand. I am looking to what I can do for you. Was the Aria used that you returned?
[judy] I tried to use the diffuser but it was broken in diffusing as well as shattered lid, thus I opted to return the entire unit
[Jaxen D] I am so sorry that this happened, What I can do is send a replacement Aria Diffuser.
[judy] I DO NOT WANT A REPLACEMENT THAT IS WHY I HAD TO PAY MONEY AGAIN TO RETURN THE ITEM
[Jaxen D] I am sorry, because it was used we cannot give a refund for this item. We could place a credit on your account for the item returned.
[judy] NO THAT IS NOT WHAT I WAS TOLD. NOW I"M BEING LIED TO
[Jaxen D] What were you told?
[judy] IT was shattered and I could not even get it to start. ATTEMPTING TO USE IS DIFFERENT FROM BEING ABLE TO USE
[judy] AGENT KATIE informed and gave return authorization
[Jaxen D] I do see the note for the return. They then informed us on the note that the diffuser was used and because it was used, they could not give a refund.
[judy] NOT USED BECAUSE IT WOULD NOT START. You asked it was used. I replied yes, I tried to use. It was shattered.
[judy] It is the same thing I informed agent when I called and was told I HAD to pay the return shipping cost out of my own pocket
[judy]
[judy] rma
[Jaxen D] Okay, I am looking in and seeing if there is more I can do. Thank you for your patience today.
[Jaxen D] I am very sorry. It is our policy that because it was used we are unable to give a refund for the item. We can place a credit on your account for the item receive and you can use it for future purchases.
[judy] IT WAS NOT USED IT WAS BROKEN
[judy] I will be filing fraud with BBB as well as disputing it with AMERICAN EXPRESS
[judy] Living company steals
[judy] AGENT Katie informed me of return. Now I come to find out that Living company lies and will not refund merchandise
[Jaxen D] If you feel that is a course of action you would like to pursue, you are able to do so. Your legal representative can contact our legal team to pursue this matter further as I am not certified to handle any communications that would involve a legal dispute.
[judy] You received merchandiise that was authorized to be returned and now living company is refusing to refund me per original RMA when I paid out of my own pocket
[judy] intimidation is for small people
[Jaxen D] I am sorry the agent might have been misinformed. If the items was used then we cannot refund it. I am sorry this is our company's policy. I did not mean to intimidate I was just informing you I am unable to talk about legal disputes.
[judy] Again agent, I could not use it. I tried to turn it on and it would not work and the lid was shattered. That is what you asked me
[Alyssa K] Hello Judy! My name is Alyssa K, I'm the supervisor on the floor tonight. I understand you're inquiring about your Aria diffuser and why you weren't refunded?
[judy] I am sure you can see the chat
[Alyssa K] Judy if an item arrives at our warehouse used, we cannot refund it even if it is shattered.
[judy] IT WAS NOT USED I TRIED TO USE IT
[judy] IT WOULD NOT TURN ON AND LID WAS SHATTERED
[Alyssa K] Judy we do have a record from the warehouse that the Aria lid was broken but clearly used and stained with oils. Even if you turned it on and tried to diffuse oils that is considered used.
[Alyssa K] I apologize for any inconvenience and would be happy to inquire about a credit for you but a refund will not be issued.
[judy] The lid was broken when I received it. I tried to fill the bin and it would not work. THUS IT WAS BROKEN AND COULD NOT BE USED
[judy] You have stolen from customer
[judy] I am disputing this charge with american express as your living company steals
[judy] BBB
[Alyssa K] If any part of the merchandise is broken, we ask that you let us know within the first 5 days of receiving it so we can arrange a refund or replacement. If you feel that is a course of action you would like to pursue, you are able to do so. Your legal representative can contact our legal team to pursue this matter further as I am not certified to handle any communications that would involve a legal dispute.
[Alyssa K] The confirmation for this chat is 122515387, was there anything else I could help you with?
[judy] besides reconfirming that you work for a company that steals?
[judy] Again little people intimidate
[judy] amazing how your company that steals feels free to throw around threats to customers
[Alyssa K] This is not theft Judy, or intimidation. This is policy. Was there anything else I could do besides look into a credit for you?
[judy] What chat are you reading where you don't see theft or intimidation
[Alyssa K] Judy I have told you our policy on damaged items and let you know who to contact if you would like to dispute charges. I will look into getting a credit for that diffuser because it is quite expensive and you did return it to us. I would be more than happy to email you with what I find but until that time there is nothing more I can do.
[judy] So just to be clear, you received my RMA and did nothing with it. so you received a $200+ broken item I paid to return and you did not credit me or anything. THUS IT IS STOLEN

kevins420
1 review
3 helpful votes
4/7/18

The website seemed to state the only difference between the premium starter kit and the basic start kit was the inclusion of a diffuser. This is not true, the basic starter kit also doesn't have the oils.

Unlike most companies, you have to pay for the shipping of the return. I contacted the customer service and talked to the supervisor on the floor, Natalia. They would not even apply the shipping to a future order just to keep a member.

It will probably just be a six dollar return shipping, but if it is this difficult to work with them, I would gladly find another company.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
tarar32
1 review
4 helpful votes
3/12/18

Great products but they lie about shipping time frames. Order on their site shipped 2/25/18 according to THEIR site. The date should have said 2/28/18. If it had, this would not be an issue. Waited a week for three day shipping. Unacceptable. Deal with another company. I will be. Young Living lies

bettes7
1 review
3 helpful votes
12/18/17

I have used Young Living oils for 17 years and have never been disappointed. They have changed my life and families health and well being. When there are product or service questions I have been helped. I have found that product availability is a matter of these being a real "natural" from nature product dictated by things like weather...that says a lot to me as it means they won't compromise by using an inferior product to 'make a sale'...thank you Young Living. We appreciate your integrity and all the ways you help the less fortunate all over the world, wherever you go you bless and enrich the lives of those you partner with. Now that is something I can support :)

lyndsaym
1 review
3 helpful votes
4/4/17

I would like to say I bought this diffuser for my niece in NY and she's coughing alot and her skin is burning I don't think the products are so safe they are not to be used in the place of medicine

kimr106
1 review
4 helpful votes
3/21/17

I signed up after 3 years of consideration. After getting 5 or 6 shipments using essential rewards, I have decided to cancel the ER minimum of $50/mo ordering. I like the oils just fine but don't need to have the pressure of ordering something every month to get "discounted" shipping ($6) and earn monthly rewards. Plus, I have never received my shipments sooner than 2 weeks from the time I placed my order. I have another very good direct essential oil company that I order from, get free shipping and excellent customer service and the shipments arrive in an average of 5 days. I am sticking with them!
When I called to cancel there was no questioning as to why I was cancelling, just the reminder of how I am losing my already earned points and discounted shipping. When asked if there was anything else, I let her know my diffuser had never worked properly then was blamed for why it was not working properly. No, " how can I make things right" or anything to remedy my defective diffuser...disgusted!!! I work in the customer service industry and this was POOR!
I then asked to cancel my membership and was told not to order anything for a year. I want my membership cancelled today and even that was a NO. Really??? Even though I like their oils I will NEVER order from them again based upon the customer service I was given.

janiceh23
21 reviews
115 helpful votes
3/21/16

Firstly, Young Living has great quality oils, however, they promote themselves with outright lies and half truths.

"From Seed to Seal" is one of the marketing ploys to fool the public into buying their oils. They are not the only company that does that.

They label their oils with such terms as "Therapeutic Grade", etc... There are no such terms. In fact, there is no regulating agency in existence that authorizes such terms.

If a company will go to such lengths to justify their outrageous prices, what else will they do?

There are other companies that sell essential oils that are just as good at 1/2 the price. That's where I shop for mine. Actually I get my oils from a company that has been around much longer than Young Living and allows their products to be purchased directly from them in order to avoid the extra markup prices of retail and they also eliminate the Multi-Level Marking cost add-ons by distributing without going through that MLM system.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
cindya25
1 review
2 helpful votes
12/29/15

I love the product but I also know it is kind of a pyramid scam which is weird. And it is scary for you people to want FIVE digits of a SSN. We all know the first three are where we were born so basically you just have to guess one number to steal our identity. You should just have regular sales people instead of the "member" crap - it just makes you seem sleazy. I will use your products but NEVER recommend them.

allysond2
1 review
4 helpful votes
4/9/15

This company literally scammed me. Worst experience of my life! I bought an oil & diffuser in recommendation of a friend. My boyfriend was coughing horribly from it so I called & was told I could get my money back & be reimbursed for the shipping if I sent the products back. So I did. & then I called to see when my refund would arrive back in my checking account. The woman I spoke to told me that their policy would not abide by me getting a full refund which is what I was told. She told me they had to review the phone call of the woman who told me that & call me back. I never got a call back. I called them again the next day, asking for a supervisor. He told me the package I sent back only had the oil, not the diffuser. My shipping receipt from the post office said the package was $10.80 & it is based on weight of the contents. So this supervisor said he would check with the receiving department & call me back. Never got a call back. So I called again the next day, I asked for a supervisor again & the woman on the phone said hold on one moment, came back on the phone & said we will refund you immediately. & I asked when I would get refunded for the shipping charges I paid out of pocket. They told me to call after I faxed or emailed in the receipt. So I emailed it to them & they said they credited my account. Which is not what I was told from the beginning of all this $#*!. I was told I would be refunded for my shipping as well. They refuse to refund my shipping & said its credited to my account. I am never buying anything from this company again. This is the worst experience I have ever had. I was lied to, ignored & ripped off. DO not buy anything from this company. Its a pyramid scam.

julieng3
4 reviews
4 helpful votes
10/17/12

Yes agreed 5 stars. YL essential oils are very high quality. Customer service is excellent and the 24% distributor discount is great!!
Everything is explained here: http://www.ylessentialoils.com

specialkk
10 reviews
57 helpful votes
10/8/10

If you don't know about this site yet, you should, if you are at all into healthy living and things good for your body. Their products are unsurpassed. I order every month from them and I have researched their competitors. Gary Young really is in a league above the rest in terms of his commitment to quality and consistency to excellence. I use these oils on a daily basis and I also take the multivitamins for women called "Hers" - yes, men, they have some for you as well called "His" - lol. TIP: If you become a distributor you can get a hefty discount on your own product and you don't have to sell to anyone else. You can email me if you would like and I will explain how to do that. These essential oils smell heavenly, work wonders AND are hard to live without once you start using them. Their quality speaks for itself.

Customer Questions & Answers

Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

Young Living is interested only in selling adulterated EO products available for 1/8 of the price just about anywhere. The efficacy of YLEO was challenged by one of their sales people who had an independent lab test the oils. The result, the oils WERE NOT pure. Save your time, stress, and most importantly money. YLEO is a company with no integrity, Seed to Seal is a load of crap.

By Felia R.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

Going to the farm and visiting headquarters clearly made Youngliving the choice for us we love all the other companies but as a dental professionals we cannot take any chances with diluted product and we don't like how other companies continuously a very negative Youngliving seem to be about positivity so it's what works for us We now have 17 medical professionals and their entire office is using Youngliving as well as 11 hospitals Everyone's happy and that's really what matters

By Oil l.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

No. if you're looking for purity And 100% confidence use Young living If you're looking for some light fragrance for your house get the seven dollar oils from Young living if you're looking to change your health and wellness they have that as well but if you just want something that smells good feel free to get the less expensive options from Young Living I wouldn't trust any other company with any of my medical patients

By Oil l.
Questions? Get answers from the YoungLiving staff and other customers.
Note: this is not for reviews - click here to write a review
Get notified about new answers to your questions.
Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

Did You Find This Page Useful?

8 Photos for YoungLiving

From reviewers

Sites You Might Also Like

Business owners: What’s your side of the story?

Register now for free – get notified of new reviews, respond to consumer feedback, add new photos to your page and much more.

Manage your business
×
Have a question about
YoungLiving?
Post Review