Developed in part with a grant from
the National Science Foundation
Review of Retro Stage

Retro Stage reviews

151 reviews
Tel: 1 323-524-4006

151 Reviews From Our Community

Service
2
Value
2
Shipping
2
Returns
0
Quality
2

All Reviews

kerryg54
1 review
0 helpful votes
5/23/19

omg!!! oh so quick i didnt need to dress till November and it came with in 2 weeks ..Dress lovely and im so surprised it actually fit ..not a bad word to say..Thank you Retrostage

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Kerry,
Thank you for your order in retro-stage.
Thank you very much for sharing your great comments!

I am so happy to hear that you are very satisfied with the dress and the shipping time.

We are always committed to providing more affordable and higher quality products. Our aim is to make a good life at your fingertips.

Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
nicholey4
2 reviews
0 helpful votes
5/22/19

I ordered the "Black 1950s Plaid Swing Dress" - it is actually a houndstooth print, and I also bought the long black petticoat. I love it, it fits perfectly and looks just like the picture - but I think the petticoat is really necessary to properly pull of a swing dress. I also think the quality of the dress is as one should expect, no defects, looks like picture, etc.

Whenever I order clothing I alwayd look at the size chart because sizes are never the same for all makers. I never look at the ones that show US equivalent sizes (I'm from the US) - because AGAIN, clothing isnt the same for all makers.

USE your CURRENT body measurements (bust, waist, hip) - and out of those measurements go with the largest one. Example: my hips measured at their size XXL, my waist at their size L, and my bust at their size XL -- I chose the XXL because then it wiuldnt be tight in any of the areas. When I say current measurement, I mean, tae your measurements before you click on a size. Your body measurements can change over just a few months so you want recent.

Their site said it would take 10-15 business days to ship (that means you dont count weekends) - it arrived here on the 10th business day - so shipping was just as they said.

The dress and petticoat both go just below my knees (I am 5'3"). The dress material was a bit stiff, felt like they starched it - I think it'll be less stiff after I wash it a couple times. The fabric of the dress is a little bi stretchy, so I probably could have gone with the XL but I didnt want a tight fit.

I emailed them a question about proper care, they replied promptly in the next business day and answered my question.

Overall I love my dress, its just as advertised and the shipping was as expected. I will be buying more dresses in the future.

Tip for consumers: Make sure to look at the measurement on the size chart and compare your measurements - the sizes appear to be asian sizes, so if you are typically an XL in the US, these clothes will likely not fit you.

Service
Value
Shipping
Quality
Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Nichole,
Thank you for your order in retro-stage.
Thank you very much for sharing your great comments with the wonderful photos!

We are always committed to providing more affordable and higher quality products. Our aim is to make a good life at your fingertips.

Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
terrio25
1 review
0 helpful votes
5/21/19

One dress never arrived and I was never credited for it or had a replacement send. The dresses I did receive were so tiny the sizing is crazy I am an a American size 12 I ordered an XXXL and it was still tight. Another XXXL was too big. We had to make them work but because of iffy sizes hard returns or exchanges not knowing if you will get it or not. I would not order from here again. The dresses we got were very pretty and looked good to wear for our event one time. Just a surprise with each order.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Terri,
Thank you for your order in retro-stage.
Sorry, we can't find your order based on your existing name. Could you please provide your order number information so that we can help you soon?
If you have any more request, you can contact us via email address: service@retro-stage.com
You can also call +86 13092605881
Await your response.
Have a nice day.
Yours,
Bree
carolinew170
1 review
0 helpful votes
5/17/19

I would NEVER EVER, EVER order from this company again. I ordered 2 dresses back in March for an event. I kept one dress and sent 1 back. The process is AWFUL to go through. They first try to keep your money and issue you a "credit" toward future purchases. When you say "No" they offer to give you the item you want to return for a lower price. Then when you go back and say "No" again, they take several weeks to get back with the info on where and how to return items. After going through all of this, it has been 6 weeks since I priority mailed the dress back...AND STILL NO MONEY. All of this to get $40 back?! Really?!

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Caroline W.
Thank you for your order in retro-stage.
About your order return request, I have emailed you to ask for the return tracking number information, please check your inbox and help. I will contact our warehouse colleagues to confirm if we get the return parcel or not. It will take about 2 to 3 business days to confirm after the returned parcel delivered to our warehouse. I will apply the refund to you after we confirmed.
If you have any more request, you can contact us via email address: service@retro-stage.com
You can also call +86 13092605881
Await your response.
Have a nice day.
Yours,
Bree
brendah301
1 review
0 helpful votes
5/15/19

Love the quality and colors of my beautiful dresses. I am hoping to wear one for New Years. While waiting daughter wanted to take family pictures so for fun I brought my dresses and accessories. The results were fantastic!

Brenda

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Brenda,
Thank you for your order in retro-stage.
I am deeply grateful for your sharing and beautiful photo.
If there have any more needs, please kindly contact me via email address: service@retro-stage.com
You can also call +86 13092605881
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
kaitlynw21
1 review
0 helpful votes
5/15/19

I have bought 2 beautifully unique dresses from this business! They are high quality and at a great price! Very elegant. I received many complements.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Kaitlyn,
Thank you for your order in retro-stage.

Thanks for your words. So glad the dresses makes you satisfied.
If there have any more request, please kindly contact me via email address: service@retro-stage.com

Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
annm607
1 review
0 helpful votes
5/12/19

I bought a dress that looked liked a girls dress not a woman's I have been trying to get you to give me the place to send it back it has been nearly five weeks last thing I got was all in French could you please send me a label to send tge dress back..order FD1447732 Green 19590 swing dress green XXL. Charlieandsusie1@icloud.com

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Ann,
Thank you for your order in retro-stage.
I am so sorry for the dress small for you, about your return request, we have emailed you the guide of return in details, please check the inbox.
If you have any more request, you can contact us via email address: service@retro-stage.com
You can also call +86 13092605881
Await your response.
Have a nice day.
Yours,
Bree
louc63
1 review
0 helpful votes
5/8/19

I like this place. Beautiful dresses in retro style. Price, shipping and contact is fine for me and that's what every successful partnership is about. I highly recommend this store

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Lou,
Thank you for your order in retro-stage!
I am so happy to hear the dress makes you satisfied.
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
marciak34
1 review
0 helpful votes
5/2/19

I placed my order on February 19th assured delivery in 7 to 10 days. The Gala was on March 8th and the dress arrived on March 12th.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Marcia,
Thank you for your order in retro-stage!
Sorry, we can't find your order based on your existing name. Could you please provide your order number information so that we can help you soon?
You can contact us via email address: service@retro-stage.com
You can also call +86 13092605881
Await your response.
Have a nice day.
Yours,
Bree
hazelc39
1 review
0 helpful votes
4/30/19

I love this dress ! It's gorgeous and the price point is excellent! Fits so beautifully!! My friends are full of praise for my dress! I am very satisfied with this shopping

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Hazel,
Thank you for your order in retro-stage!
I am so happy to hear the dress makes you satisfied.
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
amys603
1 review
0 helpful votes
4/29/19

This is the worst business ever. I don't ever write reviews but I'm seething. My dress was supposed to be delivered and they attempted on a Saturday when my business was closed. They said they would reattempt to deliver on the next business day, but one week later and it never arrived. I emailed the company several times but only got a robot response back with my tracking number which didn't help me at all (I already had that information). Then I called the phone number and either was directed right to a voicemail or a person who refused to acknowledge me on the other line. I will probably never get my $70 back and I'm PISSED

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Amy,
Thank you for your order in retro-stage!
About your order, we have emailed you the tracking information, you will get the parcel in a few days, Please keep your phone available, the courier will call you and send the parcel to your hand.

If there have any more request, please kindly contact our serviceman via email address: service@retro-stage.com
You can also call 86-0775-89619517​ or +86 13092605881
Await your response.
Have a nice day.
Yours,
Bree
milom39
1 review
0 helpful votes
4/29/19

The dress is beautiful and fit my daughter like a glove! She is very pleased with her purchase. I am satisfied with the dress both in quality and price!

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Milo,
Thank you for your order in retro-stage!
We are so glad to see your share!
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
maudm4
1 review
0 helpful votes
4/27/19

The dress is so much fun, and fits great. I wear a size 6, it fits perfectly and is just adorable. Great for Gatsby Parties or Holiday Parties. Great, great value!

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Maud,
Thanks for your order in retro-stage!
I am so happy to see your share!
If there have any more request, please kindly contact me via email address: service@retro-stage.com
we will serve you well.
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
phoebel17
1 review
0 helpful votes
4/27/19

My dress came in the mail today and it far exceeded my expectations! I can't get over how pretty it is (I ordered black & gold) and how well it fits. I normally wear S/size 4 (5'7" and 125 lb) and ordered a small. For an inexpensive dress, the quality is really impressive and I highly recommend!

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Phoebe,
Thanks for your order in retro-stage!
Thanks a lot for your share!
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
lillianr37
1 review
0 helpful votes
4/27/19

To tell you the truth this dress exceeded my expectations. The embroidery on it is first class and the dress is absolutely beautiful! you cannot beat the quality of this dress for the price you pay. The length, the fit, the color, the look....I love absolutely everything about this dress AND I look great in it. Unfortunately, I don't have a picture available yet.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Lillian,
Thanks for your order in retro-stage!
I am so happy to see your share!
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
byrone19
1 review
1 helpful vote
4/24/19

Beautiful color, and fit well over my curves, unlike some dresses of this sort which are too narrow..

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Byron,
Thank you so much for your order in retro-stage and we are so glad to hear you love the dress!
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
jays440
1 review
0 helpful votes
4/24/19

I am 5'4", 135lbs, 34DD, ordered a medium and it fit perfectly! It is heavily beaded and really beautiful! I received several compliments at a holiday party. It is very comfortable! The fringe hit below the knee, some pieces mid calf.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Jay,
Thank you for your order and share!
Looking forward to serving you again.
Nice day.
Yours,
Bree
zerof2
1 review
0 helpful votes
4/23/19

My mom wore this dress. It was a nice fit. After a few hours of dancing and sitting a few of the beads started to hang, but not very noticeable. She was very pleased with the purchase.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Zero,
Thank you so much for your share! I am so glad to hear that your mom love the dress!
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
the Customer Service Department
arnoh1
1 review
0 helpful votes
4/22/19

First off, this company seems to offer a bit more room in the hip area than the other dresses I ordered. (I ordered another XXL that was considerably tighter) I found that a better fit for me. I take a 16 in everything, and ordered the XXL to have a bit more of a looser, period look. That worked fine. I could probably have gotten into the XL, but it would have been form fitting. This just skims the body. The length was perfect - the slip came to just above my knee, and the fringe to mid calf. Again, if I had gotten a size smaller, it would have been tighter and shorter. The dress is well made, and the beading gorgeous. The sleeves are nice, and keep your arms from rubbing on beading. The neckline isn't too low, but will show a bit of cleavage with the right bra. All in all, a great value. I got this for a Gatsby party, it should be perfect.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Arno,
Thanks for your love of the dresses and it is our honor to have the opportunity to serve you. Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
the Customer Service Department
williet18
1 review
1 helpful vote
4/22/19

I am blown away by the quality and price of this dress. It is beaded all the way around, beautiful detail, fits comfortably and as expected and it's super cute! I wore this to a speakeasy 20's themed bar out here and got SO many compliments. I am 5'7, weigh 138LBS and the dress fit great. It's heavy with all the beadwork so even if it's a little lose, the weight causes it to still fit right. I typically wear a size 4-6

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Willie,
Thank you so much for your share! So glad you love the dresses.
If there have any more request, please kindly contact me via email address: service@retro-stage.com
we will try our best to serve you well.
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
the Customer Service Department
mollyn15
1 review
0 helpful votes
4/20/19

I ordered this beautiful dress in XXL and it was too large so I ordered the XL and it fit perfect. It is stretchy so you can have forgiving room for larger hips and stomach. Some of the fringes and couple beads were inside the bag when I received it. But for the money it's worth it. I am 5'3" 183 lbs not an athletic body. I ordered 6 dresses before deciding on this one. Taking this dress on a cruise for 1920's night.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Molly,
Thank you so much for your order and I am so happy to hear the dress fit perfect and you love it!
If there have any more request, please kindly contact me via email address: service@retro-stage.com
we will try our best to serve you well.
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
the Customer Service Department
joycel129
1 review
0 helpful votes
4/20/19

I ordered this dress for a 20s themed New Year's Eve party. It did not disappoint. I'm 5'9, 130 lbs: the medium fit perfectly. The pink is a little more peach in color but it still looked great!

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Joyce,
Thank you for your share!
It is so glad to hear that our dress satisfied you.
If there have any more request, please kindly contact me via email address: service@retro-stage.com
we will try our best to serve you well.
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
the Customer Service Department
marcusa40
1 review
0 helpful votes
4/20/19

This dress was so beautiful! The only downside was the strings at the bottom. If pulled too hard, they will fall out. I'm glad there's plenty, but still...no one wants their dress coming apart.

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Marcus,
Thank you so much for your love of the dress!
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
the Customer Service Department
gregf135
1 review
0 helpful votes
4/20/19

This dress fit well. I am usually a 16/18 so I purchased the 18 plus, and I'm glad I did. It fit but was not too tight, which was perfect for the party I went to! Some of the fringe along the bottom came off while I was getting ready, but not enough that it was a problem. The slip under the dress had stretch to it, which was perfect! i would definitely recommend this dress!

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Greg,
Thank you so much for your share!
If there have any more request, please kindly contact me via email address: service@retro-stage.com
we will try our best to serve you well.
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
the Customer Service Department
zonao
1 review
0 helpful votes
4/18/19

This dress was very classy. I just had a baby and it was hard to find a flapper dress that covered my arms a little better and wasn't extremely form fitting. This made me perform very confidently. Great find!

Response from Bree L., Retro Stage Representative
Hi Zona,
Thank you so much for your share!
Looking forward to serving you again.
Have a nice day.
Yours,
Bree
the Customer Service Department
18 ratings were submitted through the Sitejabber Browser Extension

Customer Questions & Answers

Helpful answer 1
Vote
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

XL is a Uk size 14 you have to look at the measurements not the Uk and Us sizes as they are a bit out. The sizing chart is at the bottom of the page of the required item go by the cm,s or inches

By Caz C.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

I'm still waiting after months, soooo... That should say something.

By Dorothy P.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

Hah, good luck. I returned mine over 6 weeks ago and still haven't gotten my refund. I won't ever order from this company again. Terrible service.

By Caroline W.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

Shipped from China 5 to 10 working days as stated on the site. They seem to ship them promptly the only delay I have had was from my local courier

By Caz C.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

Track on line it's easy just click on the link and it shows you every step of the way

By Caz C.
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

No answers yet. Answer this question
Helpful answer 0
Votes
Thanks for voting!
Not as helpful
Question:
Answer:

No answers yet. Answer this question
Questions? Get answers from the Retro Stage staff and other customers.
Note: this is not for reviews - click here to write a review
Get notified about new answers to your questions.
Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

Did You Find This Page Useful?

Sites You Might Also Like

×
Have a question about
Retro Stage?
Post Review