SiteJabber was developed
in part with a grant from the
US Government’s NSF
SiteJabber for Business

FactoryOutletStore reviews

338 reviews
32%
575 Underhill Blvd, Unit 350
Syosset, NY 11791, US
Tel: 646-367-6141
customerservice@factoryoutletstore.com

338 Reviews From Our Community

Rating Distribution

Detailed Rating Summary

Service
54
Value
54
Shipping
54
Returns
38
Quality
46

Review Highlights

wanettab

If this is customer service then I pray nothing happens to my purchase because I'll just be hung up on repeatedly. (in 64 reviews)

larryc34

They said that they would charge me a restocking fee. (in 32 reviews)

rickm72

Unfortunately I read posts after I placed the order for three genuine GE water filters as shown on the order page. (in 181 reviews)

All Reviews

▼ Sort by: recent

lindab230
1 review
0 helpful votes
4/29/16

Site was easy to use. Appreciated free shipping and selections available.

Ask Linda about FactoryOutletStore
Advertisement
roberta273
1 review
1 helpful vote
4/20/16

Very slow delivery. Poor costumer service. First and last time doing business with this company. Item ordered on the 9th it's now the 20th and still have no idea when I'll receive it. DO Not Do Business With This Company.

Ask Robert about FactoryOutletStore
peterg104
1 review
1 helpful vote
4/18/16

I ordered a very expensive item ($3,999,99) and decided to return it. I never even opened the carton it was shipped in. When I investigated their return policy online, I was horrified to see that they charge a 15% restocking fee. This was not clearly stated or obvious on their web site. You have to drill down to find it. Even the purchase receipt stated "Returnable: 30 day guarantee". Yeahless 15%.

So I called Customer Service and, after a lengthy delay, received a foreigner who explained the terms, but stated that "they were a Google approved company and if the box was totally unopened that they would refund the entire amount." He lied. They credited me the amount less 15%.

So I called Customer Service again. The representative was adamant as to their terms and offered no support for my position.

Had I known of their return policy I would never have ordered it in the first place. But having done so, If they would not have said the would credit me the entire amount, I would not have sent it back. I could have resold it online at a far lower penalty.

They are crooks....

Ask Peter about FactoryOutletStore
wmu2
1 review
0 helpful votes
4/15/16

Great products at competitive prices.

Ask Wm about FactoryOutletStore
jerryh62
1 review
0 helpful votes
4/8/16

I found what i was looking for quick and ordering was easy

Ask jerry about FactoryOutletStore
johnd542
1 review
1 helpful vote
4/8/16

I have a Roadmate model 1420. First order was for a 'Cradle' to hold the unit; the online picture made it look like that included the 'suction cup' to attach it to the window. After receipt of the first order, realized I needed a second order for the 'suction cup'. Received the second order and eagerly opened both; the 'cradle' does not hold the 1420 unit very tightly, but WORSE the cradle in no way will attach to the 'suction cup'! The former has 2 female slots, the latter has one male slot, but it is too large to fit in either of the female slots. The third order was for a data cable; which by this time I carefully checked the description to make sure it was compatible with a Roadmate 1420. I even clicked on (enlarged) the picture of the port which fits in the Roadmate. It appeared to be the 'fat' ended type the 1420 requires. What arrived was a data cable with a 'thin' end; totally incompatible with my Roadmate; DESPITE what it says on their online page. Can't fault their Customer Care people. their return policy, or the speedy 'return authorization' process. I was adamant that I NOT to be charged a restocking fee, seeing these problems were caused by the Factory Store's inventory. It will be interesting to see, once my credit card statement comes through, if they are also Truthful!

Ask John about FactoryOutletStore
anthonyr76
1 review
0 helpful votes
4/6/16

This makes me look a little foolish however, I'm submitting this review for the "Greater-Good". On 6/29/15 I purchased a NEW Fish-finder for my Predator kayak. I planned on using my "early Christmas present" this spring. I had a very busy schedule when the Elite-4 arrived so I just stashed it till last week when I opened it up to install on the kayak. To my surprise, what I had received was a used, returned unit that had a Badly scratched face, a X-ducer cord that had been cut in two places (both cuts were identified with old tape and a marker.) Additionally, the power cord was "well used/ shortened". After a lengthy discussion about how sorry they were... They refused to do anything at all, The Supervisor was supposed to return my call, but never did. PLEASE take the time to check your order. The original purchase order, shipping box, etc. were of no value at all. I will be contacting Lowrance to drop a dime on this Substandard Retail business! Purchase Order #: FOS5219404E

Ask Anthony about FactoryOutletStore
kevinl108
1 review
0 helpful votes
4/4/16

My Samsung Battery arrived in 5 days of my order.
I received the wrong battery. I sent an e-mail and received a reply in 4 hours.
Hello XXXX,,
Thank you for shopping with us. We are sorry that you are having troubles. Unfortunately, this issue requires for you to contact a live representative that will be able to assist you better. Please contact us at your earliest convenience and we will try our best to resolve this issue
I called Customer Service, Very polite. They will be sending out the correct battery today.

Ask Kevin about FactoryOutletStore
af249
1 review
1 helpful vote
4/4/16

I ordered a compass from them, and the compass has a defect (declination adjusts on it own- HUGE issues when you're navigating). I called requesting a different compass, since this one has a defect, and the lady said it's not possible since I do not have the original packaging. This is very frustrating since this is NOT my fault, it is a factory defect. I can't believe there is now way for me to at least receive a different compass. I WILL NOT ORDER FROM THEM AGAIN ABSOLUTELY HORRIBLE CUSTOMER SERVICE.

Ask A about FactoryOutletStore
tamerg
2 reviews
3 helpful votes
4/3/16

The worst customer service ever .. I bought sportdog collar for $208 plus 2 years warranty and paid extra priority mail .. After 3 days STILL waiting for confirmation mail and tracking number despite the site says ships next day .. If you try to contact customer servive they will put you on hold forever .. VERY RUDE !!! Dont try to make my mistake .. They are fraud .. Never ever again .. BE AWARE !!!

Ask Tamer about FactoryOutletStore
terryg46
1 review
1 helpful vote
4/1/16

Site was easy to maneuver in. Compared a few razors. Found what I wanted. Placed in shopping cart. Paid and voila. Now I'm waiting for my package to arrive

Ask Terry about FactoryOutletStore
kathyh71
3 reviews
1 helpful vote
4/1/16

Great response

Ask Kathy about FactoryOutletStore
williamm212
1 review
1 helpful vote
4/1/16

This is the best way to shop, because you know you are getting the right equipment you need for your Garmin GPS system. I have had a Garmin for about 12 years and I think it's much better than a map. You don't miss a turn. I would tell anyone to buy one and get their parts on line. It's better than going to 3 or 4 stores trying to fine it.

Ask William about FactoryOutletStore
carlya2
1 review
1 helpful vote
4/1/16

Great variety, decent price and easy checkout.

Ask Carly about FactoryOutletStore
opalr2
1 review
2 helpful votes
4/1/16

WARNING!!!!......DO NOT BUY FROM THIS PLACE!!!!!!
THEY TAKE A MONTH TO DELIVER YOUR PURCHASE AND ALWAYS SEND THE WRONG ITEM!!!!
THEY SELL UNDER DIFFERENT NAMES ON EBAY AND AMAZON. TWO OF THE NAMES THEY USE ARE "FACTORYOUTLETSTORE" AND "PRICE BREAKERS"
BUYER BEWARE!!!!!

Ask Opal about FactoryOutletStore
nancym108
1 review
1 helpful vote
3/28/16

Purchased 2 batteries for Dell Precision Laptop M6400 recieved the batteries that do not fit my computer, was told by customer service that is the one for my laptop. I told them when I sent in the order it was a different battery. The type I needed was a C565C capacity 85 wh. In order to get my money back I have to pay to return something that was sent to me wrong. Not a company I will ever use again, just have top get my money back.

Ask nancy about FactoryOutletStore
rebeccak34
1 review
1 helpful vote
3/23/16

Absolutely terrible service! Ordered on Saturday and paid extra to have order processed and shipped faster. After 4 days no delivery I called customer service. I was told it would not arrive until next week. 8 days is faster service! I ordered a hard drive 2 days ago and it was arrived today through Amazon prime and delivered through the post office.
Will never use or recommend this company.
With today's delivery options there is no excuse for the poor delivery service.

Ask rebecca about FactoryOutletStore
felixp11
1 review
0 helpful votes
3/18/16

Easy to find what you need, great products and the price is within reason. You do not have to pay for all the bells & whistles.

Ask Felix about FactoryOutletStore
maggiej8
1 review
1 helpful vote
3/17/16

I ordered a Wahl product. Nice deal. They shipped it without my apartment number. My last name is "Johnson" so far too many for easy delivery without an apartment number. There are 400 units here, who in the world will know who it belongs to? No one. Bottom line, they will not take responsibility. They have given me many reasons why they can't reship with the full address, why it happened, how many more days I need to wait to see if it shows up, etc. Today I'm told, since it appears to have been delivered somewhere, I'll need to wait until their investigation is complete. Ha! They can't cancel my order and refund me because it was shipped! No resolve! Maggie.

Ask Maggie about FactoryOutletStore
anneg41
1 review
2 helpful votes
3/16/16

I was bilked for two fridge filters that were not what they said they were (Samsung) and altho they had the same serial numbers THEY DID NOT FIT. Instead water shot thru in great gushes onto the floor of my refrigeratory. The original filters have a round slot, theirs was square. No wonder!!

This company should be put out of business. Now they want me to send them back so they can attempt to resell them. PLEASE DO NOT FALL FOR THIS!

Ask Anne about FactoryOutletStore
nicoled53
1 review
2 helpful votes
3/14/16

Don't buy unless you're positive you won't need to return it! My item costs over $13 to ship back. That's the lowest rate.

Ask Nicole about FactoryOutletStore
claudiat11
1 review
2 helpful votes
3/6/16

I was about to buy a food processor on their website. And they were advertising 20 to 75% off sitewide. The food processor wasn't getting even the 20% off so I decided to call customer service - two times because the first one I was hung up on. They were soo rude. Their point was essentially that the website cannot have all the information and the discount wasn't for everything even when that was stated. That I should look other stores an realize it was a good deal already. Really? I told him I wouldn't buy and he flipped out because I waste his time.

Ask Claudia about FactoryOutletStore
carlaj7
1 review
1 helpful vote
3/4/16

Will know more when i receive my order.

Ask Carla about FactoryOutletStore
kda
1 review
3 helpful votes
2/29/16

This company has no concept of the truth. They lie about their stock (Often out), they lie about shipping time and they take 4 days to provide a tracking number after they ship.
It is like dealing with someone in Islamabad except that they are in Long Island, NY!

Ask KD about FactoryOutletStore
charlesw72
1 review
1 helpful vote
2/19/16

Every thing from start to finish was easy, simple and concise. I have used Plantronics products for a number of years and my experience brought me back.

Ask Charles about FactoryOutletStore
sonian4
1 review
2 helpful votes
2/18/16

I have been trying for weeks to get a refund for wrong filters and every time I get a different story. I returned 4 filters with UPS labels that they sent to me and never was told that I will pay shipping and restocking fee. At the end I was told that one of the orders was old and that I cannot get the refund. In the meantime they have the 4 filters.

Ask Sonia about FactoryOutletStore
chrisd158
1 review
2 helpful votes
2/16/16

I ordered a wallet with Factoryoutletstore.com even though it was listed as backordered. The website said it would fill the order in a few days. This didn't happen. The price wasn't fantastic, but I thought this was affiliated with PacSafe, the maker of the wallet. They aren't. So about a month later, I get a call from them asking me to swap the item for another wallet "just a little bit larger." I was tired of waiting, so I said to send it. Instead of a man's wallet, I got an organizer the size of a woman's purse. That will NOT fit in my pocket. I asked for a refund or exchange. I got the form and it showed a 15% "restocking fee" if the item isn't broken. This is unfair, since THEY were the ones that made the mistake. I filled out the form and asked for a lower priced wallet. They received the returned Purse (wallet) on February 5, 2016 at 10:15am. I called today and they said the tracking is not good enough and they don't have the merchandise I sent to exchange it. They want more proof that they got the item. DO NOT DO BUSINESS with these people if you can help it. Any problems are NOT addressed in a timely manner and they make you jump through hoops to get what you paid for. I wish I could give them 1/2 a star rating and I will tell everyone in the world eventually.

UPDATE: The company quietly posted a credit to my card, so I didn't have to call the card company and contest the charge.

Ask Chris about FactoryOutletStore
alicet23
1 review
2 helpful votes
2/12/16

This is my first time shopping on this site. I'm very impressed with their pricing, plus I got my item on sale! The standard shipping is free.... what is not to love about factoryoutletstore.com" ?

Ask Alice about FactoryOutletStore
donk44
1 review
1 helpful vote
2/7/16

I had some concerns after reading some of the poor reviews. But the prices are fair, with free shipping , located in the USA. and it is a Google trusted site, for what ever that is worth.
I ordered heads for a Norelco Razor. I received them promptly with no issues.

Ask Don about FactoryOutletStore
antoniap3
1 review
1 helpful vote
2/5/16

I just ordered a Samsung battery. The ease of ordering was really great! And also the price.

Ask Antonia about FactoryOutletStore
dand94
1 review
2 helpful votes
2/5/16

I ORDERED A $27.00 COMPUTER BATTERY WHICH IS A GOOD DEAL- "SHIPS FREE" AND "SAME DAY SHIPPING" COST ME AN ADDITIONAL $62.00. THEY TOOK THE LIBERTY OF SHIPPING OVERNIGHT FEDEX THEN CHARGE ME AN ADDITIONAL $62.00! I CALLED TO HAVE CHARGES REVERSED BUT THE WERE RUDE AND REFUSED TO EVEN DISCUSS IT. A $27. BATTERY COST ME OVER $90!!! RIPOFF!!!!

Ask DAN about FactoryOutletStore
richardp97
1 review
5 helpful votes
1/27/16

Don't purchase from this site. They sell damaged and poorly refurbished merchandise as new

Ask Richard about FactoryOutletStore
lg38
1 review
3 helpful votes
1/25/16

Purchased a three pack of refrigerator water filters. The first one I installed leaked. Called and was told to return it at my expense. It was returned and I received credit. Installed the second one and it did not leak. Being a six month item, I installed the third one after six months and sure enough it leaked. Contacted vendor and was told there is no warranty after 30 days. Seems unethical to sell a product that they know will be out of warranty when used without informing the customer of the warranty shortcomings in advance.

Ask l about FactoryOutletStore
robinc51
1 review
1 helpful vote
1/22/16

Looking for a phone with amplification. Not only did they have a variety of options. It seemed to be fair pricing and most importantly.....they offer FREE Shipping!!! Much appreciated. The free shipping made me order the phone immediately.

Ask Robin about FactoryOutletStore
raymondt19
1 review
2 helpful votes
1/22/16

They sent wrong laptop battery twice !!
Even after I sent a photocopy of my original battery.
Took long time to exchange.

Ask Raymond about FactoryOutletStore
debbieh53
1 review
2 helpful votes
1/21/16

I ordered three pieces of luggage a month ago. I received the first one with confirmation of shipment after one week, called customer service about the other two. They said they were backordered and sent me an email to that effect. Yesterday, I received the second piece with the same result: called customer service who said the third piece was backordered and sent me an email. Said it should arrive by the end of the month. Had the Website indicated the luggage was backordered, I would have ordered elsewhere.

Ask Debbie about FactoryOutletStore
lindag112
1 review
2 helpful votes
1/19/16

Ordered refrig filters a few months ago went to use one, they are not even close to fitting. I used their website to try and get my order number, but they use the excuse of having to verify my email address which they already have. You never get the verification email, so you cannot get into your own order history. I called and they said to wait 10-15 minutes, I told him I had already waited 30 minutes, then he hung up on me. It has been more than three hours and I have tried more than 5 times, nothing. So I am guessing they are not going to do anything. I will never order from then again, if you do then just give your money to a homeless person, it would be better than giving it to thieves.

Ask Linda about FactoryOutletStore
meghnap2
1 review
2 helpful votes
1/19/16

I placed my order with them over phone on Thursday Jan 7, 2016. Person who takes the order clarifies about my order and tells me I would certainly receive my order within 2-4 business days. I ask for email confirmation and yet it's Monday but still didn't receive any email. So, I call them on Monday Jan 11,2016 asking about my order status and they tell me I have to wait for this product for at least 3 weeks from now till I receive it because they don't have the product in stock any more. I speak to a random supervisor who is so rude that doesn't want to talk to me about the inconvenience but tells me to cancel my order if I can't wait for that long time. However, I said it's alright I needed the phone so i'll wait. Back again on Thursday Jan 14, 2016 I called them as a new customer and asked them about the same phone I ordered to see if they have that in stock yet or not and they surprised me they had the phone in stock. I asked them why they lied me about not having my order shipped to me when they had the product in stock. And he confirms that the order was putted wrong because I asked for gold color and they had on order black color phone. The person on phone apologized and said he'll get this going right away for me. Again on Monday Jan 18, 2016 I call to ask them about my order status. I get reply that the order has been sent to warehouse and we will email you your tracking soon. I call on Tuesday Jan 19, 2016 speak to a supervisor name Tracy and she tells me someone will call you from our office soon about your order. I still haven't received any call nor any email. I am still waiting for my order. If you are planning to order something from this site I would say please please please DON'T. I am so tired now that I want to cancel my order with this people. They do not value their customers neither they care about their customer. THEY SUCK AND ARE COMPLETE NON PROFESSIONALS.

Ask Meghna about FactoryOutletStore
pauls262
1 review
2 helpful votes
1/14/16

Ordered 3 replacement cell phone batteries. My first clue was what was printed on each battery...Made In Chia, not China! I fully charged a battery and it stayed fully charged until I made a 15 minute call the next day. 3 bars to 1 bar after this call.

I spent $3.00 to return the items in addition to the $26.00 purchase/shipping price. A week later I got a notice of a $15.00 refund from Paypal. This vendor didn't bother to send an apology or to itemize the deducted restocking fees. It's amazing how a company can send out mediocre merchandise and deduct exorbitant restocking fees for returns at customer expense!

From now on, I will read company reviews and the fine print in the Returns Policy before I buy.

Ask Paul about FactoryOutletStore
peterb133
1 review
2 helpful votes
1/11/16

The item I ordered turned out to be out of stock when I called them 2 weeks past my order. They say 2-5 days shipping. I called them asking about my item and they r trying to sell me warranty and ignoring my question! They made me mad!

Ask Peter about FactoryOutletStore
razzeld
1 review
3 helpful votes
1/6/16

I ordered a gps watch on Dec. 22 paid for 2 day shipping - item was backordered. Once available, they took three days to ship it. Then the shipping is two days. I will never order from them again. Also, they couldn't get my gift card to work. It wasn't worth the savings. And I still do not have the watch.

Ask Razzel about FactoryOutletStore
reneet17
1 review
1 helpful vote
1/1/16

The description and pictures of the products were great! I have been on the fence about what style of boot will work best for me and your website helped. I am looking forward to wearing my new boots and I will be back for some cute styles for the garden and the spring puddles!

Ask Renee about FactoryOutletStore
paulm253
1 review
1 helpful vote
1/1/16

Great Good and Better

Ask paul about FactoryOutletStore
angelab100
1 review
1 helpful vote
1/1/16

easy to find and had what I needed

Ask ANGELA about FactoryOutletStore
sandram83
1 review
1 helpful vote
1/1/16

Excellent source of info and perfect ordering sequence.

Ask Sandra about FactoryOutletStore
russelll14
1 review
3 helpful votes
12/19/15

Ordered a battery for my tablet. When it arrived it looked like it had been assembled by a 12 year old. Returned it for a refund (shipping at my expense) and only received a partial refund.
Not even a single word from them. I am turning this issue over to the credit card company.
The threat of turning this issue over to the credit card company did the trick. They grudgingly returned the price of the item and the "restocking" fee.
I would still avoid this place like the plague.

Ask Russell about FactoryOutletStore
peteg23
2 reviews
4 helpful votes
12/15/15

This online retailer is an embarrassment to the online business community. I purchased a new Garmin unit and had it shipped to my marine dealer for installation. The dealer, who is a local Garmin dealer, got back to me and stated the unit would not work.
I contacted the seller and was told that I would have to pay for an additional unit and then return the defective unit at my expense. If it was not factory original packaging or showed signs of wear the returned unit would not be credited in full. Instead of providing any degree of customer service, they performed CYA for the entire conversation.
Customer service – none existent
Supervisors – non – communitive, unable to comprehend their business
g.factoryoutletstore.com is a scam. Avoid doing business with them. Buyers beware.

Ask Pete about FactoryOutletStore
ch15018
1 review
1 helpful vote
11/30/15

Don’t be deceived by the 1 star rating. The rating selection does not have a wide enough span of selection – this outfit needs to offer selections in the minus range.

10/1/15
Order # : FOS5616695E Please note that batteries and accessories that were purchased separately may be shipped out via United States Postal Service First Class.

10/22/15
Where is my order? As you can see, it has been 20 days since it was shipped. It has not arrived at either my PO Box or physical address.

10/22/15
We apologize for the inconvenience caused. We request you to confirm you would like to reship the item for you or you like a complete refund to your account . In case you like to reship please email us the shipping address where you receive USPS mails as last time you were unable to receive it. Please reply at your earliest convenience we will be glad to assist you further.

10/23/15
In the future, if you have an option to ship to either address the customer needs to know this before placing the order. I was told it would not ship to a postal address because it was a battery…
‘The address is: PO Box 0000 – Sidney, XX 00000’

11/16/15
Where is my order? Well, it’s been over 3 weeks since I was told my battery is “in the mail” (for the 2nd time). It has been 6 weeks since I ordered the camera battery, this is also the 2nd follow up… the battery now far exceeds the $29 dollars it initially cost. This is not good for reviews. Are you going to track this thing down or do I have to do that for you too?

11/16/15
RE: Where is my order? We apologize for the inconvenience caused. We request you to confirm the address where you will be able to receive the USPS mails, or else confirm us if you would like refund for the same. Please feel free to call us for further questions.
11/22/15
Where is my order?
I want my battery. Can a battery be shipped to a PO box? Please answer (below)
If yes, PO Box 0000 – Sidney, XX 00000’ please respond “yes sending to PO Box”
If no, 2182 W Xxxxx – Sidney, XX 00000’ please respond “No, we will use the physical address”

11/22/15
We sincerely apologize for the inconvenience. We have processed a credit for your order as per our policy. Your account will be credited to the original method of payment within the next 24 hrs. Please allow 2-5 business days for it to post into your account. Request you to place new order. If you have further questions feel free to contact us.

11/22/15
PLEASE RESPOND NOW VERIFYING THAT YOU UNDERSTAND THIS MESSAGE AND THE PRECEEDING ONE I SENT.

11/23/15
We have not been able to locate your account. Please provide us with your order number for further assistance. If you have any questions please contact us at our toll free number. Agents are standing by 24 hours a day, 7 days a week to assist you.

11/23/15
You guys are really pathetic. You don’t know how to ship successfully, you don’t listen to your customers and now you lost an account… absolutely beyond belief

11/23/15
Thank you for your email. Your request is under review and we will respond to you within 24-48hrs.

Does this outfit recruit personnel from Mc Donalds

It would be nice to hear responses from board members – it may serve them in doing some damage control.

Ask c about FactoryOutletStore
davidb376
4 reviews
2 helpful votes
11/29/15

I ordered a Garmin 2555 LMT. Unfortunately, it did not come with Traffic. After contacting Factory Outlet Store and then Garmin (twice) and following their instructions, the unit did not receive traffic from Maine to Florida. The unit is actually 2555LM (no "T"). I would not recommend buying a GPS with traffic from this store. Buyer beware.

Ask David about FactoryOutletStore
andrel15
1 review
1 helpful vote
11/28/15

If you don't pay attention, the discounts don't get applied. When it says that discounts will be applied in your cart, check your cart or you'll be sorry...

Ask Andre about FactoryOutletStore

17 Questions & Answers

Below are questions from consumers with answers from the FactoryOutletStore staff and other consumers. Do not write reviews in this section - click here to write a review
Ask a question
1 week ago
Add your answer
Posting guidelines
2 weeks ago
Add your answer
Posting guidelines
See more Q&A
Questions? Get answers from the FactoryOutletStore staff and other customers.
Note: this is not for reviews - click here to write a review
Get notified about new answers to your questions.
Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

6 Photos for FactoryOutletStore

From reviewers
×
Have a question about
FactoryOutletStore?
Post Review