We’re in this together! Stay safe with our COVID-19 guide

View
×
Developed in part with a grant from
the National Science Foundation

Rob S.

  • 1 Review
  • 0 Helpful Votes
  • 0 Thank Yous

Experience: Autos & Vehicles

Member since April 2019

  • Review

    1

  • First Reviews

    0

  • Thank Yous

    0

  • Fans

    0

  • Profile Views

    42

Review Distribution

1 Review by Rob

4/10/19
STILL no resolution to my on going problems with CARiD! I regret making a purchase with them as their ad was very misleading (listed with Big Brake Kits yet was nothing more than stock with painted calipers) on top of that, they sent me a defective product which is IMPOSSIBLE to know unless you install it and drive the vehicle!

I paid my mechanic to install the new breaks (I never saw the "misleading ad" purchased "big brake kit" as they were in the box when the mechanic got them. My mechanic works on several of my vehicles so he works on them as parts come in.

After I saw the finished product I knew it was a huge waste of money as all I needed to do what spend 6 bucks on caliper paint and I would get the same results. CARiD is doing NOTHING for me and now that the passenger side rear caliper is defective, they will not replace it unless I pay my mechanic to lift the vehicle, remove the tire, disassemble the entire brake, remove the caliper, TAKE A PICTURE of it, REASSEMBLE the brakes and send the picture to CARDiD !!! At this point they "say" they will send a replacement part for which I have to take the vehicle back to my mechanic and pay MORE labor to have it swapped out again!

What a pathetic joke of a company!!
caridc
Carid C. – CARiD Rep
Dear Rob,

I feel truly sorry about the defective item you received. We are ready to take it back for either a refund or replacement. The pictures were requested in this case to submit a proper request to the manufacturer and avoid additional time spent on shipping the item back for inspection. Having the picture showing the issue, we will be able to request the return paperwork for defective product and process a refund or replacement in short time.

I would also need to admit that we never advertised the kit as "Big brake kit". The product name from the website is "Power Stop® - 1-Click Z23 Evolution Sport Drilled and Slotted Brake Kit with Calipers". You may check this on the product page.

Considering the fact that you have refused to provide us with any additional information, we have offered a compensation to you, so you could repair the item locally.

Please check you email box and get back to us with your opinion.

Sincerely,
Consumer Relations Team at CARID.com

Rob hasn’t received any votes.

Rob hasn’t received any thanks yous.

Rob doesn’t have any fans yet.

Rob isn’t following anybody yet.

Similar Reviewers on Sitejabber

carveri
Carver I. reviewed CARiD
8/8/20

I purchase a pair of PUTCO® 243157S-360 - Plasma SwitchBack LED Bulbs (3157, White/Amber), Order...

richardc1840
8/7/20

I called in to ask about the shipping policy to see if there was a threshold for free shipping as...