Developed in part with a grant from
the National Science Foundation
johnalany

JOHN-ALAN"YORKY" Y.

3 Level 3 Contributor
  • 11 Reviews
  • 12 Helpful Votes
  • 0 Thank Yous

Experience: Shopping, Entertainment, Computers & Technology

Member since October 2015

  • Reviews

    11

  • First Reviews

    5

  • Thank Yous

    0

  • Fans

    0

  • Profile Views

    743

Review Distribution

11 Reviews by JOHN-ALAN

10/21/16
i ordered and recieved 2 ipads total cost £128.00 both arrived and neither worked as one was described as working and one as unchecked i took them to a computer technician who looked at one and told me it was pulled to pieces inside and only scrap value it would never work. So i returned both to the company with an accompanying letter and sent them an email as well. I have heard nothing although it has only been 2 days so probably very busy. Tried to contact them on the phone but phone always busy.
i have bought many hundreds of pounds worth of goods from them in the past and found them to be honest helpful and trustworthy.
i will keep trying to contact them and will keep you informed of what is happening.
10/9/16
I have used this company now for some years and although I only order cheap reading glasses from them there service is second to none. I wrote asking for a screw because I lost one from the arm of the glasses. The glasses were 8-10 month old but in the next post came a new pair of glasses with their compliments. This was totally unexpected. Good company with excellent service.
10/3/16
I have bought some items at action over the last 7 months and i have in my view decided to do some thing about it. The Auction Houses I bought from were all listed under the iBidder.com site.
The following will be used to apply to the County Court Money Claims Centre, claiming against the Auction Houses for miss-selling, And not adhering to the 2008 & 2015 consumer Rights Act.
THE 2008 AND 2015 CONSUMER RIGHTS ACT
It is my intension to show the court why the 14 day money back right for purchases made at public auction apply to members of the public when distance selling is involved. I am not saying that this should apply to trade customers but some thought should be given. In my opinion public are just that and should not be linked with trade, public may only buy 1 or 2 items Trade will buy multiple items, also the public will buy more on impulse.
The following is a short list of how Auction Houses dupe customers
1. When an item is sold with a picture and the name of the item only, and on receipt it is found to be faulty.
2. When an item is sold with words to the effect of tested or working or in good order, when on receipt it is found to be faulty.
3. When an item is sold with a picture and a definition that includes the Recommended Retail Price inferring that the item is new. And on receipt find the item is used and faulty.
4. When an auction sells an item without accessories and does not inform the buyer. So that on receipt it is found to be useless.
5. When an item is sold with any type of description, which on receipt the description is found to be false, and the goods found to be faulty.
IF ANYONE CAN GIVE ME A REASON WHY THESE 5 METHODS ARE GOOD SALES TECHNIQUE
PLEASE GIVE ME THAT REASON. IF YOU CANT DONT DO IT!!
The above list is endless but gives a good idea of how the Auction Houses act, the dupes listed are covered in the legislation but not acted upon by the law.
Some auction houses state before the auction that all items are new unless otherwise stated, this statement is very informative and reliant and cant be misread. Also 1 auction house I deal with lists ALL items as untested or new again very informative and reliant and cant be misread. All negative descriptions ie; broken, no picture, not working, not tested, not in good order damaged, etc, etc, are all helpful to and do not mislead the buyer.
I do not wish to comment on the rights to longer than 14 day money back claims, but if the court wishes too that is for them to decide. But my claim is only for coverage of the 14 day money back rights in the above legislation.
I am not looking for financial gain by this just the statutory rights a consumer should receive under the above legislation.
I was in the yard of a leading auction house waiting for some goods when I saw a very upset lady obviously in her later years. She had purchased from a distance and not as a trade buyer what she thought was a perfectly good fridge only to find when the guys brought it out that he motor at the back was broken and was not repairable. She was very distressed when told that she had purchased it so must accept it or be charged for storage and resale. There was a happy ending to this when one of the Trade Buyers of multiple items swapped the lady a perfectly good fridge for her broken one, another guy in the yard offered to go to the ladys house and fit it and take away her old one. THIS SHOULD NEVER HAVE HAPPENED The Auction Houses have to take responsibility, this is why the Government went to so much trouble to introduce this act, but the Auction Houses are not complying and no one is policing it.
Why should auction houses be able to dupe the public into buying rubbish at high prices, if a grocer sold stale bread at inflated prices or a butcher sold gone off meat at inflated prices or indeed if a car dealership sold second hand cars at new prices there would by a public outcry, why should the Auction Houses be able to hide behind Terms and Conditions. The law covers this but it is not policed.

THE ITEMS LISTED BELOW ARE THOSE THAT DO NOT MISSLEAD I LOST MONEY ON SOME
MY COMMENTS ARE UNDERNEATH IN BOLD TYPE
1. You are bidding on Direct from the UK Ministry Of Defence a Land Rover Defender 110 Soft Top. The speedometer shows 114,873km however this cannot be verified. This vehicle features a 2.5N/A diesel engine and LT77 Gearbox. It is supplied with the military release certificate.
This vehicle starts and runs however it will require either charging or replacement of the existing battery, also the clutch has seized which will require attention.

The first date into service is 26/10/1987.It is direct from the MoD and has no warranty.
We recommend you view this vehicle before you bid and that it be collected with a trailer.
This is the type of listing required you know exactly where you are
2. You are bidding on Direct from the UK Ministry Of Defence a No. 12 Stove, Diesel Cooker/Camping Stove.
The No. 12 Diesel Stove is one of those bomb proof pieces of engineering that only the military design and is the sort of product you will still be using in many years to come. These stoves are extremely rare and sought after. It is sold as seen without warranty and has not been tried or tested by us.
Another listing from the MOD all the details we require
AS YOU WOULD EXPECT THEY KNOW THE LAW
3. 1X LOT TO CONTAIN 2 BAGGED BRAND NEW SILENT NIGHT ANTI ALLERGY DOUBLE DUVET
Good description with good picture
4. POWER G 105W PALM SANDER-USED-UNTESTED YES £12.00 P+P with picture and stating price of £12.00
Good description no problems includes P&P
5. LARGE JOB LOT OF VINTAGE HAND TOOLS-USED YES-£20.00 P+P with picture and stating price of £30.00
Good description no problems includes p+p
6. Bush Portable CD Player, unchecked and boxed. With a picture
Good description you take your chance but you know
I bought two at £2.00ea neither worked my fault
7. Brand New Gents WM Slazenger Sports Watch
Bought 5 perfect

THE ITEMS BLEOW I HAVE BOUGHT AND LOST MONEY ON MY COMMENTS ARE BELOW THE ITEM DESCRIPTION IN BOLD TYPE
1. 1 x BOXED EMU ARCENCIEL FOLDING GARDEN DINING TABLE (23684) RRP £150
A description that misleads that it is new because they say it worth £150 ITS NOT
I bought two both badly damaged by dropping
2. 1 HP PAVILLION 15.6" NOTEBOOK, INTEL CORE I5 2.4GHZ, 8GB RAM, 1TB HDD WITH WINDOWS 10 RRP £499
Again misleading saying its worth £499 ITS NOT
I bought this for £279.00 and found it didnt work and needed a new power unit at £135.00 making the cost £415.00 with no warranty £315.00 on ebay full warranty.
3. `Streetwize Motorists Heavy Duty Booster Cables. New & Boxed. With a picture and a starting price of £5.00
These booster cables had no clips on one end
4. Streetwize 12v Air Compressor with Digital Pressure Gauge & Auto Shut Off Feature. Boxed picture no SP
Just did not work
5. 1X SAMSUNG TABLET SM-T320 (BL656874) With just a picture no SP
Did not work took to be repaired Quoted £115.00
6. 1X BOXED PAIR OF PLANTRONICS HEADPHONES (DS-SALVAGE) With just a picture ?SP
No cables new cables on ebay £17.68
7. ASR5153 This item is Graded as an R+/ The Processor is a Core i5 with a speed of 2.6Ghz/ It has 4GB of Memory and a 500GB Hard Disk Drive with a Multi DVD/ This item has been re-built using Windows 7 / Adapter or power source is not included unless otherwise stated With a picture ?SP
Plenty of information but didnt work needed new battery and charger
8. Pingi Dehumidifier, boxed.with a picture no SP
Just didnt work
9. 2x Sets of Daylight Sensors- Pair of Door Knobs.All Unchecked. Picture and SP
Turned out to be 2 part sets of lights
10. Box of Approx 10 Items including Headsets, HDMI Cables and more picture and no SP
Out of the whole box only one item worked
11. 5x Auto bubble gun, all new and in packaging
Bought 15 of these not one worked
12. 5x various Deluxe Bubble wands, please note themes may differ to.picture
All were empty or part empty
13. 2x Neon Wipe Boards in Green. Both New & Boxed
Yes new and boxed but so out of date the pens were dry unuseable
14. 10x Disney Cars Projector watches, new in packaging
New in packaging but so out of date the batteries were dead
15. 10x Disney Princess Projector watches, new in packaging
New in packaging but so out of date the batteries were dead
16. V Brand New High Quality 1.8 litre Stainless Steel Water Kettle With Cord Storage And Rotating Docking
But with EU plugs
17. Box of 50x VonHaus 1900MAH External iPhone & iPod Chargers. All New In Packaging.
Again look new in packaging but so old they would not charge
18. 2x Streetwize 12v air compressors, both power on, boxed.
Bought 8 of these not one worked
19. StreetWize Fully Automatic 2/6/12Amp 6/12V Battery Charger. Powers up when plugged in.
Powers up but no power out unusable
ITEMS BELOW ARE ALL FROM ONE AUCTION WHICH MANAGES TO PUT ALL THE OTHERS TO SHAME
You can see his descriptions very misleading all of these items and more do not work
I paid £85.00 in total for these
I am taking this one to the civil courts AND I SHALL WIN
MAPLIN CROSS CUT PAPER AND CD SHREDDER, AS NEW, RETAIL £29.99
BELDRAY 6" DESKTOP FAN, AS NEW, RETAIL £9.99
HP 5530 WIRELESS PRINTERS, AS NEW, RETAIL £54.99
2 X HP 5530 WIRELESS PRINTERS, TESTED AND WORKING, NO CABLES, RETAIL £54.99
MAPLIN HOT AND COLD LAMINATOR A3, TESTED AND WORKING, retail £29.99
MAPLIN COMPACT HALOGEN OVEN, tested and working, retail £29.99
RUSSEL HOBBS AUTO/PRO IRONS, tested and working, retail £27.99
6 x AVR MINI 12V INFLATOR, tested and working, retail £14.99 each
CHALLENGE XTREME 12V WET AND DRY CAR VAC, tested and working, retail £19.99

WE MUST INSIST THAT THE AUCTION HOUSES ABIDE BY THE LAW
I KNOW TRADING STANDARDS ARE INTERESTED INTHIS
IF YOU HAVE SUFFERED A LOSS FROM AN AUCTION HOUSE AND BEEN REFUSED A REFUND GIVE ALL THE DETAILS TO TRADING STANDARDS COTACT DETAILS BELOW MENTION reference AW- 13813896 AND IT WILL GET TO THE PEOPLE HANDLING THE INVESTIGATION
Citizens Advice consumer service
reference AW-13813896
Tel: 03454 04 05 06
Web: http://www.citizensadvice.org.uk
Open: 9:00 to 17:00 Monday to Friday
8/24/16
Yes what a $#*! rating for a $#*! site in my opinion. Some time ago now I joined an internet auction site called i-bidder.com which is a site that lists many excellant auction sites around the country and i have used that site with no problems until recently I will review it soon. I went onto a site called bettabuy.ltd advertising and i quote " Brand New and As new Garden Power tools and household products". PLEASE NOTE THE BRAND NEW AND AS NEW. I purchased from them 21 items of which 10 would not work or were too badly damaged to sell on. the total cost to me was £156.40.

So i sent the following email.

I would like your comments on the following. All the items were bought as working as you can see from the list there were more not working than working. I think the persons who tested these items need testing themselves. I can return to you all the faulty items except two which i have sold at a loss if you require. I wasnt going to complain but as the list got longer i thought i should for both our sakes. The price i have put is the hammer price ok price £49.00 bad price £61.00. The total price is on the items i can not sell £86.62 the items i can sell on £69.58. Please advise.
yours john

I received a reply as follows

HI John



Sorry but getting back this late after the auction doesnt work, as with all auctions the terms state that all goods are sold as seen and no refunds or returns are accepted, it is down to the buyer to view the goods and make a decision before purchasing.
Many Thanks
John Higgins
Sales Director & Partner
Better Buy Ltd
Tel: 01709 962 053
Mob: 07514 772 684
Skype: Johnph1964
WeChat: Johnph180
Email: *******@betterbuyltd.co.uk

So I returned with this and am awaiting a reply.

i totally agree with what you say but just wanted to bring to your attention the amount of goods that you say work that don't the money is of no relevance to me trust and reputation is what I want to see. I don't do this to make money i do it to relieve boredom in my retirement twilight years. You head your auction listings Brand New and As new Garden Power tools and household products, now that is an untrue statement and you can't hide behind your T's&C's with a statement like that. I agree that it has taken some time to test all these items fully but it is only 12 days since the auction and in a retail world which i know we are not this would be an accepted time. I will in the next 14 days return these items to you and you may do as you wish, but i want you to realise you need better trading practices to have a good reliable customer base. I have written a review on site-jabber if you wish to look.

So on with the review. How can a company which is an online auction site say that you must inspect the products before buying and please do not rely on us telling you the truth when the whole idea of online sites is to service an area bigger than local.

I must leave it there off for a colonoscopy wish me luck

from me the retired grumpy old sod according to my 6 & 9 year old grand kids (boys).

see you soon john y

well the probing is over for another 3 years and i got a clean bill of health well 1 polyp removed.
so continuing the saga of the online auction company i have now put in an official complaint to trading standards via citizens advise.
based on the following -;
Returns/cancellations and after sales policy
If for whatever reason you change your mind and would like to return your order after delivery, we're happy to refund or exchange your purchase as long as it's unopened and in its original packaging. This option is available for 14 days after purchasing.
i did this but was told i could not claim.
THIS COMPANY IS GETTING RICH SELLING UNUSABLE RUBBISH.
see you with the next update
2/20/16
Well I bought a kids electric bike weight 18kg. I had to get it from Bristol to Sheffield. I looked round for a carrier but most sites didn't go over 15kg. So i went on a site called Anyvan thinking if there was a van going to Bristol they could squeeze this on and make an extra £30 to £40. I was surprised to say the least when the quotes came in at between £74 and £106 a lot more than i paid for the bike. SO this sent me off on a search to find a cheaper way and I found it a company called Senditnow.com. They pick up from your home and deliver to the buyer the next day before noon for only £16.00. They are subsidized by the Royal Mail. So the moral of this tale is if you cant get it cheap enough KEEP TRYING.
JOHN
12/10/15
A few weeks ago i emailed the sheffield council about the condition of a hedge i am responsible for which runs down a gennel into the local park. I employ a gardener to keep the hedge tidy on both sides, this time when he came he told me that although the hedge was well overgrown into the gennel he hesitated in cutting it as it had about 50 bags of dog poo hung in it. The dog walkers picked up their dog poo and hung it in the bushes!!!!. I told him to leave it and emailed the council. 2 or three weeks later the council arrived and cut the hedge back completely transforming the area. I wish to say to the council thanks and to the men who did the job WELL DONE.

Its not very often the council gets praised but in this case its well deserved.
12/7/15
I have been going to review this company for some time now. Its all about cheap food and drink its here in abundance at this site. The M D buys in overstock and near to date and over date items they are then listed on the site at approvedfood.co.uk. I have been buying from them for over year now and have had no disappointments i don't buy a lot but the savings soon add up, I reckon i have saved over £800.00. I have not had reason to complain at all. I live locally to the company so can collect my goods personally but if you live miles away the carriage charges are not great. If you feel like some good cheap food and drink give them a try.
Sricctv.com
11/2/15
A few weeks ago i bought 5 ip wireless webcams 4 Sricam and 1 Kkmoon, that was my first mistake buy all the same make to save time. All the cameras worked great they connected to my android phone fine no problem. The problems came finding a cam viewer for the desktop, the cameras all had disks with software. The Kkmoon was all corrupt the Sricams worked fine with 3 different viewers on each but the programs were very hard to use. I needed to view these cameras from anywhere, the easiest program i found was iSpy. during the installation Shenzhen Sricctv Technology Co. Ltd2 at web www.sricctv.com/.were useless. I had fantastic help from Port Forward Network.
DON'T THINK ITS EASY UNLESS YOU ARE A NERD.
10/28/15
Over 1 month ago just after renewing my contract my broadband speed started going up and down during the day. I contacted talktalk "engineers" 5 times over the month, each time i was asked the same questions and given the same answers (trained monkeys could have done that job). However yesterday i managed to get through to a Manager who believe it or not was helpfull. He read from his script but they were different answers and he sent me a new router. Now I have security cameras routed through my router and i am told by 1 person at talktalk that changing routers will not affect them, but by another person at talktalk that they will all need reprograming. WHO DO I BELIEVE WHAT DO I DO.
johnthepensioner
Sheffield UK
10/28/15
YES KOOBOE
This company sells hoverboards 2 wheel out of A self storage depot

I bid for this item and won the bidding at 65.00 which is a very low price and i thought how lucky until it arrived and lasted for 20 mins.Did they know it was defective,i dont think so as the packageing was as good as factory packageing. So i dont think they conned me lets see

BELOW ARE SOME OF MY EMAILS

ME

hi this board arrived and worked for about half an hour then it packed uo
i would like a replacement please and can you arrange to collect this one.
thank you
THEM
If the problem is for that unit only (which we believe so), we can send you a replacement. If the problem is in each unit, we have to return the products to manufacture and send you a full refund.
ME
I HAVE ASKED YOU TO COLLECT THIS BROKEN SCOOTER AND PROVIDE A REPLACEMENT DO YOU KNOW WHEN THAT WILL BE I WANT TO SOLVE THIS PROBLEM WITHOUT INVOLVING EBAY IF POSSIBLE
ME
WHEN YOU STAND ON IT ONE INDICATOR IS GREEN ONE IS RED AND IT BEEPS
I DO NOT WANT A REFUND I WANT A REPLACEMENT TO STOP MY GRANDSON CRYING AND TO STOP ME BEING THE WORST GRANDAD EVER BECAUSE THE THING I BOUGHT HIM DOES NOT WORK. I REALISE I DID NOT PAY A LOT FOR THIS BUT THATS WHY SOMETIMES IN LIFE YOU GET LUCKY. PLEASE NO REFUND REPLACEMENT
THEM
We've sent you the return label. Please return the product ASAP so that we can check the problem. This problem never happened before.
AFTER NO DEFINITE SOLUTION I DID THE FOLLOWING
TO CUSTOMER SERVICE TRADING STANDARDS
i am writing this just in case this company Kooboe uk think that the situation regarding the Roveway R8 I bought from and am returning to them due to a fault is of such concern to them that it demands a product recall should be brought to your attention. The only way I have found to contact them is through Ebay.
if it turns out that the problem is only with the unit I purchased and they issue me with a replacement or repaired unit i will inform you.
The details i have for the company are as below although i believe this is only a mailing address.
Business seller information
KooBoe Limited
Se Cai
Unit F, Dolphin Industrial Estate
Windmill Road
Sunbury on Thames
Middlesex
TW16 7HT
United Kingdom

Phone:*******890

Company registration number: 09802058
VAT number: UK 226233924
below my latest message from Kooboe through Ebay and my reply
New message from: kooboe (117Turquoise Star)
We've sent you the return label. Please return the product ASAP so that we can check the problem. This problem never happened before.
If the problem is for that unit only (which we believe so), we can send you a replacement. If the problem is in each unit, we have to return the products to manufacture and send you a full refund.
We are so sorry for the inconvenience.
Morgan

ME

I will return the product Roveway R8 with your return label asap. I hope your concern is for this particular unit is confined to it. If your concern is for the whole of the units you would have a major problem on your hands with product recall and loss of sales. Due to this concern of yours i have reported this matter to Trading Standards who should be informed if your concern is for the whole units. I hope that the problem is confined to this particular unit then we will all be happy, you wont have to recall units and i will have mine returned.
ME

I HAVE TRIED TO EMAIL YOUR COMPANY PRINCIPLES BUT HAVE FAILED WOULD YOU MAKE SURE Ms Tiwi Wang COMPANY SECRETARYand Mr Se Cai COMPANY DIRECTOR
To the company principles of KOOBOE UK
Ms Tiwi Wang COMPANY SECRETARYand Mr Se Cai COMPANY DIRECTOR
I have been having correspondence with your ebay site but have not had any definite answers.
The problem is i purchased on the 20th February a ROVERWAY R8 balance scooter.
We charged it up as per the instructions and it was perfect for 20 mins after which it packed up and went no more
The problem is i have asked for a replacement which under the terms of your warranty i am due to.
i have only been offered a refund. i realise that the price i paid of £64.00 was low but that was the result of an auction in which i was lucky and does not affect my statutory rights.
Please resolve this situation all i ask is SEND ME A NEW ONE COLLECT THIS ONE and do your company proud.
APROMP REPLY WOULD BE APPRECIATED

New message to: kooboe
hi morgan
i have got the parcel labeled and ready but no one has been to collect it.
i have made sure that someone has been in since you sent the labels.
however i have a hospital visit today and my wife has one tommorrow.
So no one will be in for the collection today and tommorrow.
we will be in all day wednesday thursday and friday.
i thought it would be collected by now.
Looking forward to recieving the replacement
FROM KOOBOE
The shipping label is for UPS Access Point Dropoff only. You can dropoff the parcel at your convenient time. Please confirm if you prefer a collection. We can send you another shipping label and arrange a collection.
ME
A shipping label was received and the parcel was collected on Thursday3rd march
New message to: kooboe
hi Morgan
have you recieved the driftng board if so have you despatched a replacement please send me a blue red or black one NOT PINK
THANK YOU
waiting to hear from you
WAITING TO HEAR FROMTHEM WILL KEEP YOU INFORMED
10/28/15
I tried to solve my port forwarding issues using blogs and utube and friends etc. all to no avail.
I saw the advert for port forwarding and I saw the cost so I struggled on, being a yorkshireman
i look after my money. Well i paid my money and met "tedie" who was the most helpfull and charming "people" you will meet. After quite a bit of chat back an forth the problems were solved. If you want a solution to port forwarding these are the people.
johnthepensioner
Sheffield England

JOHN-ALAN Has Earned 12 Votes

John-alan Y.'s review of SelectSpecs earned a Very Helpful vote

John-alan Y.'s review of AnyVan earned 2 Very Helpful votes

John-alan Y.'s review of TalkTalk.co.uk earned 2 Very Helpful votes

John-alan Y.'s review of HaddonAndJames.co.uk earned a Very Helpful vote

John-alan Y.'s review of PortForward earned a Very Helpful vote

John-alan Y.'s review of eBay earned 3 Very Helpful votes

John-alan Y.'s review of ApprovedFood.co.uk earned a Very Helpful vote

John-alan Y.'s review of TalkTalk.co.uk earned a Well Said vote

JOHN-ALAN hasn’t received any thanks yous.

JOHN-ALAN doesn’t have any fans yet.

JOHN-ALAN isn’t following anybody yet.

Similar Reviewers on Sitejabber

yvonnec130
1/21/20

Will be using SelectSpecs going forward. v. pleasant helpful staff Excellent product great value.!

lindseyh88
1/20/20

Really pleased with the service from SelectSpecs. I ordered one pair of specs just to see what...