We’re in this together! Stay safe with our COVID-19 guide

View
×

Contributor Level

Total Points
82

1 Review by Alhassan

5/7/21

Update: As you can see below in their reply, this is exactly their scamming technique! You may refer to many similar negative experiences with them on the Internet where they followed the same scamming technique. I will not rest until I receive my full right. I reported the case and I will take all the legal procedures to shut down their website in the EU.
I am reporting here my awful experience with SimpleSwap showing with clear evidence that it is a scam and I have all proofs & documentsatiom. What happened? Yesterday, I made an exchange on their website using a flat rate exchange. After I sent the amount and its status is confirmed on the blockchain, they refuse to compete my swap after receiving my funds Even with the hash, wallet addresses, etc. Similar to what I found on other internet reviews (hopefully I had found those reviews before I used their service), they used the same language with everyone they steal from: "we need to confirm the status on the block chain", "technical issue", "we need more time to proceed this exchange", etc. Meanwhile they typically reply to further inquiries with robotic scripted answers such as " We appreciate your patience.", "Thank you for understanding", etc. I realised their trick, they won't send my coins if exchange rates change unfavorably for them! They hold onto my coins waiting for them to improve in their favour unless I want to accept fewer coins. Their customer service kept makeing up lies. The amount they stole from me: 0.02737323 BTC Exchange ID is: ThcLzbhQWxE Final message to SimpleSwap: I will also take all the legal procedures according to the EU laws to report your website to be shutdown. Trust me, I will not rest until I receive my right. I will also report this scam on all different social media channels (I have a significant amount of followers on Twitter!) I assure you that everyone will know that you are a scam and all the legal procedures will be followed to shut down your website. Final advice to for consumers: stay away from this scam site!

Tip for consumers:
Final advice to for consumers: stay away from this scam site!

rebeccal438
Rebecca L. – SimpleSwap Rep

Hi Alhassan,

Thank you for letting us know about the issue.

As we can see, your swap has been delayed because it’s required to receive 60 confirmations for BTG deposit. Unfortunately, we cannot ignore the transaction confirmation process. It's necessary to be sure that we get full control over the funds to complete the swap.

Unfortunately, the confirmation process took more than 10 hours in this case, so we have offered you to complete the swap at the current rate or issue a refund. You’ve preferred to complete the swap, the floating current rate was ~0.377353 BTC and you’ve accepted it.

The swap was completed within 22 minutes after your confirmation and the final amount was 0.372144 BTC. Such situations are possible due to the high cryptocurrency market volatility and rate fluctuations.

We are very sorry that the received amount is less than you expected.

Alhassan Has Earned 2 Votes

Alhassan I.'s review of SimpleSwap earned 2 Very Helpful votes

Alhassan hasn’t received any thanks yous.

Alhassan doesn’t have any fans yet.

Alhassan isn’t following anybody yet.

Empty.

Similar Reviewers on Sitejabber

barryn66
5/25/21

My first transaction went smoothly. Then I had one where the tokens never arrived. Refunded....

fredaw25
5/16/21

Simpleswap Deceptive SCAM: Sadly and annoyingly they deliberately sent me the wrong tokens which...